ایران با سه گل چین را شکست داد و به نیمه نهایی رفت

0
233

دیدار ایران و چین در یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا آغاز شد.

دو تیم فوتبال ایران و چین در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه بن‌زاید ابوظبی به مصاف هم رفتند که تیم ملی کشورمان با اقتدار کامل تیم چین را با سه گل زیبا در هم شکست.

گل: مهدی طارمی(۱۸)، سردار آزمون(۳۱) و کریم انصاریفرد(۹۱)

ایران  بازی را هجومی‌تر از حریف خود آغاز کرد و پاس بلند محمدی توپ را به جهانبخش رساند و پاس در عرض این بازیکن به سردار آزمون نرسید و به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

پس از موقعیت تیم ملی این نوبت چینی‌ها بود که به سمت دروازه ایران هجوم بیاورند. رفت و برگشت توپ در پشت محوطه جریمه ایران دو بازیکن چین را با بیرانوند تنها کرد اما حضور به موقع رضاییان و قطع کردن پاس در عرض چینی‌ها مانع از به ثمر رسیدن گل نخست بازی شد.

در دقیقه ۱۰ ایران صاحب ضربه کرنر شد که سانتر زیبای حاج‌صفی روی سر سردار نشست اما ژنگ‌ژی توپ را در آستانه ورود به دروازه دفع کرد.

در دقیقه ۱۸ دفع توپ مدافعان ایران با توپ‌ربایی سردار ازمون همراه شد و پاس در عرض و زیبای این مهاجم به طارمی رسید تا طارمی با باز کردن دروازه چین خود را در این مسابقات ۳ گله کند.

بعد از گل ایران، شاگردان کی‌روش دست از حمله نکشیدند و با دو سه موقعیت نصفه‌و نیمه دروازه چین را تهدید کردند اما گل دوم ایران به ثمر نرسید. در صحنه‌ای طارمی با حرکتی زیبا خود را از مدافعان چینی جدا کرد اما در محوط جریمه تعادلش را از دست داد که داور قطری با وجود VAR اعتقادی به پنالتی نداشت.

در دقیقه ۲۶ سانتر دژاگه به کنعانی‌زادگان رسید که او با پاسی دقیق طارمی را مقابل دروازه خالی قرار داد اما مهاجم تیم ملی در کمال ناباوری توپ را به بیرون زد.

مارچلو لیپی سرمربی نامدار چین از بازی تیمش در یک سوم ابتدایی این دیدار ناراضی بود و تا دقیقه ۳۰ دو تعویض را انجام داد.

دفع توپ بلند مدافعان ایران با حرکت زیبای آزمون، دوباره این مهاجم را در موقعیتی مناسب قرار داد که آزمون با عبور از سد دروازه‌بان چین گل دوم ایران را به ثمر رساند.

پس از گل دوم ایران، شاگردان کی روش توپ و میدان را در اختیار گرفتند تا با کنترل بازی مانع از حمله چینی‌ها برای جبران ۲ گل خورده‌شان شوند.

نیمه نخست این دیدار با گل‌های آزمون وطارمی به پایان رسید.

نیمه دوم

نیمه دوم آغاز شد.

نیمه دوم را چینی‌ها هجومی تر اغاز کردند و با یکی دو حمله روی دروازه ایران خطرساز شدند اما بی‌دقتی در زدن ضربات آخر مانع از گلزنی‌ شاگردان لیپی شد.

در دقیقه ۵۷ با توپ‌گیری مهدی طارمی موقعیت خوبی برای ایران به وجود آمد که پاس بی‌دقت طارمی، تعلل رضاییان و ضربه نه چندان خوب جهانبخش باعث شد این موقعیت از دست برود.

در دقیقه ۶۰ باز هم آزمون از مدافعان چین توپ‌گیری کرد و با پاسی در عرض موقعیت خوبی را برای حاج‌صفی مهیا کرد که واکنش گائولین توپ را به کرنر فرستاد.

ضدحمله چینی‌ها بعد از کرنر دقیقه ۸۰ ایران با حرکت دابائو همراه شد که این بازیکن س از عبور از دو سه بازیکن ایرانی توپ را از بالای دروازه به بیرون زد.

ضدحمله ایران با کنترل توپ زیبای قدوس همراه شد اما شوت زمینی این بازیکن به راحتی در اختیار گائو لین قرار گرفت.

توپ‌گیری طارمی در در دقیقه ۹۱ کریم انصاریفرد را گائولین تک به تک کرد که انصاریفرد توانست نخستین گل خود را در این جام به ثمر برساند.

این دیدار با همین 3 گل به اتمام رسید تا ایران حریف ژاپن در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا شود.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی گنجی، امید ابراهیمی، محمدحسین کنعانی زادگان، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش(۶۸- سامان قدوس)، سردار آزمون(۸۶- کریم انصاریفرد)، اشکان دژاگه(۷۵- روزبه چشمی) و رامین رضاییان.

به گزارش ایسنا؛ ترکیب چین: یان جولینگ، لیو ییمینگ، شی که، فنگ ژیائوتینگ(۲۷- ژیائو ژی)، وو لی، ژنگ ژی، هائو ژونمین، وو ژی(۲۵- ژائو ژوری)، ژانگ چنگ دونگ، گائو لین و لیو