چرا اپوزیسیون در برابر گزارش عملیاتی نیروی دریایی آمریکا سکوت کرده است؛ فرامرز دادرس، کارشناس اطلاعاتی

3
515

بنا بر گزارش ها در تاریخ بیست وپنجم ژوئیه 2017 میلادی ناو آمریکایی یو‌اس‌اس تاندربولت در خلیج فارس به سوی قایق های نیروی دریایی سپاه پاسداران تیرهای اخطار شلیک کرده است. این نخستین بار نیست که میان نیرو های سپاه پاسداران و یکان های نظامی آمریکایی مستقر در گوشه و کنار خلیج فارس از اینگونه درگیری ها رخ می دهد.

یک فیلم کوتاه از گزارش عملیاتی یک مامور آمریکایی مستقر در ناو یو اس اس تاندربولت در باره همین ماجرا دریوتیوب پخش شد، در این فیلم نظامی آمریکایی موقعیت تاکتیکی ناو آمریکایی را در شمال خلیج عربی ! اعلام می کند: « نظامی آمریکایی می گوید امروز بیست و پنجم جولای ساعت (0720) هفت و بیست دقیقه و ما درحال عملیات در شمال خلیج عربی! در یازده و دو دهم درجه شمالی و ده و هفت دهم درجه شرقی با سرعت 130 درجه با چرخش پنج نات هستیم»

https://www.youtube.com/watch?v=DEAdbkq1sSk

نخست اینکه طبق قوانین حقوق بین المللی نام خلیح فارس رسمیت دارد و بویژه در نیروی دریایی آمریکا همه اسناد و مدارک جغرافیایی نشان دهنده این مسئله می باشد. حتی دیده شد که به افراد نیروی های نظامی آمریکا که در دو جنگ علیه عراق شرکت کرده بودند مدال های نظامی که نام خلیج فارس روی آنان حک شده بود اعطاء شد.

دوم اینکه شمال خلیج به اصطلاح عربی ! از نظر آن نظامی آمریکایی همان آب های ایران در خلیج فارس می باشد.

Medal_usn

مسئله مهم این است که اپوزیسیون ایران وابسته به بیگانگان و دلخوش به وعده های آقای ترامپ سکوت اختیار کرده و هیچ واکنشی در این باره تاکنون انجام نداده است.

پرسش من از رهبران و مسئولین اپوزیسیون ایران که در ملاقات و دستبوسی نمایندگان کنگره و سنای آمریکا از یکدیگر پیشی می جویند این است که اگر به تمامیت ارضی، استقلال و منافع ملی ایران پایبند می باشند چرا از هم اکنون به این تحریکات پاسخی شایسته نمی دهند و سکوت اختیار کرده اند ؟ اپوزیسیونی که به دلیل رفت و آمد به کنگره آمریکا و ملاقات با جنگ طلبان بیگانه مورد انتقاد میهن دوستان قرار گرفته ، می گوید که برای سرنگونی جمهوری اسلامی و به قدرت رسیدن هیچ تعهد یا قرار دادی پیشاپیش با کشور های بیگانه نبسته است.

شایسته است که اگر چنین ادعا هایی ! صحت دارد با ارسال نامه های رسمی و سرگشاده به دولت، نیروی دریایی آمریکا و نمایندگانی که افتخار ملاقات به این ها داده اند مراتب ناخشنودی خود را از این تحریف تاریخی! ابراز دارند و پیش شرط همکاری های آینده خود را موکول به تصحیح این اشتباه نمایند. اگر بجز این باشد مردم ایران هرگز ادعای استقلال و عدم وابستگی اپوزیسیون را باور نخواهد کرد.

سی و یکم ژوئیه 2017

3 نظرات

  1. غول را مردم ایران و اپوزیسیون از خواب بیدار نکردند.این سیاستمداران با اتخاذ سیاست غلط. غول را بیدار و روانه خلیج فارس کردند….صحبتی نکنید که گویا باید با هر تصمیم غلط تهران،اپوزیسیون موضع بگیرد!

  2. در پاسخ آقای فرشید یاسانی باید بگویم؛ باید توجه داشت که چرا اپوزیسیونی که برای کوچکترین مسئله ای که رخ می دهد اعلامیه های پر طمطراق صادر می کند در این باره سکوت کرده است ؟ در ضمن این صحبت غلط از تهران نبود بلکه سخن ضبط شده نظامی آمریکایی می باشد. متاسفانه اپوزیسیون وابسته و ناتوان چشم امید به ترامپ دوخته و بنا براین در این موارد سکوت می کند و به نوعی می پذیرد که در ازای وعده سرنگونی آخوند ها بخش هایی از سرزمین ایران را قربانی کند.

  3. رک منظورتون رو بگید, میدونید که الان اپوزوسیون واقعی غیر از شازاده رضا پهلوی و هواداران بیشمارش در ایران و خارج از ایران وجود ندارد و این برای چپها و مثلا ملیون (ضد ملی خمینی دوست) بسیار آزار دهنده است, و پیکان حمله ی این نوشته ی پرشعار (و کم شعور) شخص رضا پهلوی و شورای ملی ایران است, اون موقه که شما اپوزوسیون بودید 40 سال پیش و بعدش دیدیم که چقدر دغدغه ایران و ایرانی داشتید که حال بقیه رو نصیحت میکنید و مرشد ملی گرایی شدید!!
    پاینده ایران و پریستارانش

نظرات بسته است