انصراف یک زن درویش از تجدیدنظرخواهی

0
361

سیما انتصاری درویش زندانی در زندان قرچک با انتشار نامه‌ای از حق تجدیدنظرخواهی در حکم ۵ساله‌ای که شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برای او صادر کرده است انصراف داد.

سیما انتصاری که یکم اسفندماه در جریان حادثه‌ی گلستان هفتم شکنجه و بازداشت شده است همراه با سه زن درویش دیگر از زندان به دادگاه اعزام شد اما در دادگاه، حق وکیل از او سلب شد و بدون فرصت یافتن برای دفاع، قاضی احمدزاده رئیس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب او را به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم کرد.

به گزارش مجذوبان نور؛ متن کامل نامه سیما انتصاری به شرح زیر است:

شرکت در دادگاهِ ناعادلانه‌ی چنددقیقه‌ای که پنج ماه پس از دستگیری و بازداشت خشن و ناانسانی من و ده‌ها زن و صدها مرد درویش در حادثه تلخ و خونین گلستان هفتم برگزار شد و به ۵ سال حبس تعزیری محکومم کرد کافی بود تا بدانم انتظار عدالت داشتن از مراجع قضایی امری بیهوده است و با شرافت انسانی مغایرت دارد زیرا قاضی به ما فرصت دفاع نمی‌داد و هیچ وکیلی نیز فرصت مطالعه‌ی پرونده‌ی من و زنان درویش دیگر را نداشت.
آنچه من در آن شرکت کردم دادگاه نبود زیرا از اصول اولیه دادرسی عادلانه بی‌بهره بود.

همان چند دقیقه دادگاهی که برگزار کردند برایم کافی بود تا از آن مجمل که در مورد من اعمال شده بود، به مفصلی پی ببرم که در عدلیه کشورم می‌گذرد و از مشتِ احکامی که برای برادران و خواهرانم صادر شده است، خروارها ظلمی را دریابم که دستگاه قضا به نام عدل و انصاف در حق مردم روا می‌دارد. بنابراین انتظار عدل و داد داشتن از چنین مرجعی که در روز روشن اصول اولیه‌ عدالت را زیر پا می‌گذارد تا مطامع عده‌ای صاحب‌نفوذ و قدرت‌طلب را برآورده کند، اساساً امری بیهوده و خیالی باطل است.

من احتیاج و حتی رغبتی به تجدیدنظرخواهی ندارم و صبر می‌کنم تا روزی که این داوری‌ها را پیش داور اصلی ببرم.

سیما انتصاری
سوم مرداد ۱۳۹۷
زندان زنان قرچک