انتقال نزار زکا، فعال اینترنتی به بند دو الف زندان اوین بدون ارائه توضیح

0
190

وکیل نزار زکا شهروند لبنانی و فعال آزادی اینترنت که به ۱۰ سال حبس محکوم است گفت او بدون دلیل مشخصی از روز یکشنبه ۳۰ اردبیهشت ماه از بند هفت زندان اوین به بند دو الف سپاه پاسداران منتقل شده است. جیسون پابلت وکیل آمریکایی او گفت دلیل این انتقال هنوز مشخص نیست و از زمان انتقال او هیچ تماسی با خانواده‌اش نداشته است.

جیسون پابلت گفت: «روز یکشنبه مامورانی وارد بند هفت اوین شدند و در حالی که فیلم برداری می‌کردند کل بند و وسایل همه زندانیان آن بند را تفتیش کرده‌اند و بعد نزار را با خود به بند دو– الف سپاه بردند اما هیچ توضیحی درباره دلیل این کار نداده‌اند و ما هنوز خبری از وضعیت او نداریم.»

همچنین به گفته وکیل نزار زکا او از تاریخ ۲۵ اردبیهشت ماه مجددا دست به اعتصاب غذا تر به دلیل عدم رسیدگی پزشکی و انتقال او به بیمارستان زده است. پابلت با اظهار اینکه «موکلم مایل به رسانه‌ای شدن نام بیماریش نیست» گفت: «او واقعا برای ماهها بیمار است و نیاز به انتقال به بیمارستان برای درمان دارد و متاسفانه هنوز مسوولان قضایی ایران با انتقال او موافقت نکرده‌اند.»

وکیل نزار زکا درباره انتقال مجدد او به سلول انفرادی بند ۲- الف سپاه پاسداران گفت: «انتقال مجدد زندانی که پیش از این محکوم شده به سلول انفرادی و آن هم بدون توضیح بسیار عجیب است و ما پس از شش روز هنوز دلیلش را متوجه نشدیم.»

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ نزار زکا، شهروند لبنانی مقیم آمریکا، نایب رییس اتحادیه جهانی فناوری اطاعات (ویتسا) و دبیر کل «سازمان عربی فناوری اطلاعات و ارتباطات» است. آقای زکا روز ۲۴ شهریور ماه ۱۳۹۴ به دعوت مسئولان «همایش بین المللی نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار»به ایران سفر کرد اما در تاریخ ۲۷ شهریور ماه در فرودگاه بازداشت شد. او در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی با اتهام جاسوسی برای دولت متخاصم آمریکا به ۱۰ سال حبس و پرداخت جریمه نقدی ۴.۵ میلیون دلاری محکوم شد که دادگاه تجدید نظر اوایل مرداد ماه ۹۶ این حکم را عینا تایید کرد.