انتقاد شدید مقامات سیاسی آلمان از آتش ‌زدن پرچم اسرائیل

0
287

توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان و همچنین زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه این کشور نفرت‌پراکنی علیه یهودیان را نکوهش کردند. صدراعظم آلمان، آنگلا مرکل نیز آتش زدن پرچم اسرائیل را محکوم کرده است.

بخش آنلاین شبکه یک تلویزیون آلمان، تاگس‌شاو، روز دوشنبه ۱۱ دسامبر گزارشی پیرامون مواضع مسئولان آلمان نسبت به تظاهرات ضد اسرائیلی در این کشور منتشر کرده است.

روز یکشنبه ۱۰ دسامبر حدود ۲۵۰۰ نفر در اعتراض به تصمیم ترامپ مبنی بر به‌رسمیت شناختن اورشلیم (بیت‌المقدس) به‌عنوان پایتخت اسرائیل گرد هم آمده بوند. شعارهای ضد اسرائیلی و همچنین آتش زدن پرچم این کشور اعتراض مسئولان آلمان را در پی داشت.

وزیر کشور آلمان، توماس دمزیر ضمن انتقاد کردن از سوزاندن پرچم اسرائیل در تظاهرات روز یکشنبه ، بر همبستگی آلمان با دولت اسرائیل و همه یهودیان تاکید ورزید. او گفت: «ما توهین شرم‌آور به دولت اسرائیل و یهودیان را تحمل نخواهیم کرد.»

وزیر امور خارجه آلمان، زیگمار گابریل نیز در گفت‌وگوی خود با روزنامه “بیلد” گفت که انتقاد از تصمیم ترامپ مبنی بر پذیرش اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل نمی‌بایست زمینه‌ساز نفرت پراکنی علیه یهودیان و آتش زدن پرچم اسرائیل گردد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز تاکید کرده است که دولت آلمان با همه جلوه‌های بیگانه ستیزی و یهودآزاری قاطعانه مقابله خواهد کرد.

به گزارش دویچه وله؛ سخنگوی دولت آلمان، اشتفان زیبرت، نیز آتش زدن پرچم اسرائیل را به شدت محکوم کرد. او گفت آزادی بیان و آزادی تظاهرات نمی‌باید برای تبلیغ نفرت و خشونت مورد سوءاستفاده واقع شود.