انتشار تصاویر ‘پایگاه های جمهوری اسلامی در سوریه’ به وسیله اسرائیل

0
382

رسانه های اسرائیل چند تصویر هوایی متعلق به ارتش اسرائیل که گفته می شود مربوط به حضور نظامی جمهوری اسلامی در سوریه است را منتشر کرده اند.

آنها یک نقشه و چند تصویر هوایی را منتشر کرده اند که می گویند مربوط به استقرار یگان های پهپادی سپاه پاسداران و هواپیماهای مسافربری غیرنظامی جمهوری اسلامی است که در انتقال سرباز و تسلیحات به سوریه نقش دارند.

به گزارش این رسانه ها، تصاویر ماهواره ای و اطلاعات منتشر شده درباره توانمندی هوایی جمهوری اسلامی به ارتش اسرائیل تعلق دارد.

این اطلاعات با بالا گرفتن تنش میان جمهوری اسلامی و اسرائیل بر سر حمله به پایگاه تی ۴ در سوریه و کشته شدن ۷ عضو سپاه پاسداران منتشر شده است.

همزمان، رسانه های اسرائیلی از آمادگی ارتش این کشور برای مقابله با حملات تلافی جویانه احتمالی جمهوری اسلامی خبر داده اند و به نقل از تحلیلگران انتشار این اطلاعات را نشانه اشراف اطلاعاتی این کشور عنوان کرده اند.

به نوشته روزنامه جروزالم پست، این حملات می تواند با استفاده از موشک های هدایت شونده یا پهپاد صورت بگیرد.

این روزنامه به نقل از یک سخنگوی نظامی اسرائیل نوشته است که این کشور با هرگونه عملیات نظامی جمهوری اسلامی که از داخل سوریه هدایت شود، مقابله خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، ایران در ۵ پایگاه هوایی سوریه حضور نظامی دارد.

_100918827_--640x400

نقشه منتشر شده در رسانه های اسرائیل از حضور جمهوری اسلامی در پایگاه های هوایی سوریه

نقشه منتشر شده به وسیله رسانه های اسرائیل محل استقرار یگان های هوایی جمهوری اسلامی در خاک سوریه را در پایگاه هوایی تی-۴ در حمص، فرودگاه حلب، فرودگاه دیرالزور، فرودگاه بین المللی دمشق و یک پایگاه دیگر در جنوب دمشق عنوان می کند.

منابع اسرائیلی همچنین جمهوری اسلامی را متهم کرده اند که از دو شرکت هواپیمایی غیرنظامی سیمرغ و پویا برای انتقال نیرو و تسلیحات به سوریه استفاده کرده است.

این گزارش ها در حالی منتشر شده اند که در ۲۴ ساعت گذشته گزارش های ضد و نقیضی از حمله به دو پایگاه سوریه منتشر شده است.

رسانه های سوری در ابتدا از مقابله پدافند هوایی این کشور با حمله هوایی به پایگاه شعیرات در حمص خبر دادند. منابع خبری حزب الله لبنان هم از حمله مشابهی به یک پایگاه در نزدیکی دمشق خبر دادند.

اما این گزارش ها که در ابتدا به اسرائیل نسبت داده شده بود، بعدا رد شد.

حمله هوایی هفته گذشته به پایگاه تی-۴ هم به اسرائیل نسبت داده شده ولی این کشور طبق سیاست معمول این کشور از پذیرش رسمی مسوولیت آن خودداری کرده است.

با این حال، یک مقام ارشد ارتش اسرائیل که نامش منتشر نشده در گفت و گو با نیویورک تایمز نقش اسرائیل در این حمله را تایید کرد.

این مقام نظامی اسرائیل به نیویورک تایمز گفت: “این نخستین بار است که شاهد بودیم جمهوری اسلامی به طور مستقیم و نه از طریق واسطه علیه اسرائیل اقدام کند… و این اولین بار است که اسرائیل مستقیما به اهداف نظامی جمهوری اسلامی، شامل تاسیسات و نفرات حمله کرده است.

یگان پهپادی جمهوری اسلامی در این پایگاه مستقر است و این حمله با کشته شدن ۷ عضو سپاه پاسداران و مجروح شدن تعداد دیگری همراه شد.

_100918830_4e6e50e3-6af0-456d-abbd-dfc94f62b848

پایگاه تی-۴ سوریه پس از حمله اسرائیل

دور تازه تنش جمهوری اسلامی و اسرائیل پس از آن شروع شد که اسرائیل در ماه فوریه از انهدام یک پهپاد مسلح جمهوری اسلامی در حریم هوایی این کشور خبر داد.

حملات هوایی تلافی جویانه اسرائیل به مواضعی در سوریه با انهدام یک جنگنده اف ۱۶ اسرائیل همراه شد.

به گزارش بی بی سی؛ روسیه هفته گذشته در آستانه حملات هوایی آمریکا، بریتانیا و فرانسه به تاسیسات شیمیایی ارتش سوریه به اسرائیل هشدار داده بود که دست به اقدامی نزند که منجر به بالا گرفتن تنش با جمهوری اسلامی شود.