امضای تفاهم‌نامه آغاز عملیات اجرایی انتقال آب خزر به سمنان

0
175

نماینده مردم سمنان در مجلس با اشاره به موافقت بخش‌های مختلف دولت با انتقال آب دریای خزر به این استان گفت: صحبت‌ها و مذاکرات اولیه با تعدادی از شرکت‌هایی که خواهان حضور در این پروژه بودند، شده است که امیدواریم به‌زودی تفاهم‌نامه با آنها منعقد شود.

احمد همتی نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی ، درباره آخرین وضع انتقال دریای خزر به استان سمنان اظهار داشت: انتقال آب از دریای خزر از طرح‌های مهم برای رفع مشکل کم‌آبی استان سمنان به شمار می‌رود؛ زیرا استان با مشکل جدی کم‌آبی مواجه است ضمن اینکه بر اساس اعلام نظر کارشناسان ذی‌ربط و مسئولان سازمان حفاظت محیط‌زیست، طرح انتقال آب دریای خزر از لحاظ زیست‌محیطی هیچ مشکلی ندارد.

وی افزود: وزارت نیرو با انتقال این آب موافقت کرده و بحث اداری آن هم انجام‌شده به‌طوری‌که مجوز 215 محیط‌زیست در این خصوص دریافت شده و ردیف بودجه عملیات اجرایی این کار هم اختصاص پیدا کرده است.

همتی اظهار داشت: اجرای انتقال آب دریای خزر به استان سمنان باید توسط یک شرکتی اجرایی شده و از طریق فروش آب هزینه‌هایش که به‌عنوان بدهی محسوب شده پرداخت شود.

نماینده مردم سمنان در مجلس تصریح کرد:‌ رئیس‌جمهوری در سفر استانی به سمنان از حمایت دولت از شرکت‌هایی که در این پروژه ملی مشارکت کنند خبر داد.

همتی خاطرنشان کرد: صحبت‌ها و مذاکرات اولیه با تعدادی از شرکت‌هایی که خواهان حضور در این پروژه بودند شده است که امیدواریم به‌زودی تفاهم‌نامه با آنها منعقد شود.

به گزارش فارس؛ وی با بیان اینکه بر اساس این خط انتقال آب باید 200 میلیون مترمکعب آب به استان سمنان برسد، افزود: فعلاً بحث انتقال آب به این استان مطرح است نه استان‌های دیگر، ضمن اینکه طرح‌هایی هم برای انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به برخی استان‌ها وجود دارد.