امام جمعه اصفهان: دختران از کلاس ابتدایی با چادر به مدرسه بروند

0
255

 سید «ابوالحسن مهدوی» در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان با بیان اینکه شما را به انجام فرائض دینی و ترک محرمات دعوت می کنم، اظهار کرد: ریشه تمام بی تقوایی ها در حب به دنیا خوابیده است.

مهدوی ادامه داد: هفته آینده به عنوان دهه کرامت نام گذاری شده است و روز 24 تیرماه که مصادف با ولادت حضرت معصومه است به نام روز دختر است. ایشان از فضایل بزرگی در زندگی برخوردار بودند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه از اثرات رعایت حجاب و عفاف این است که اختلاف در خانواده ها ایجاد نمی شود و زنان و مردان مجرد نیز وسوسه نمی شوند، گفت: جامعه ای از فرهنگ بالایی برخوردار است که پوشش فاطمی گونه داشته باشد.

مهدوی خاطر نشان کرد: دشمن در زمان رضا شاه با فشار درصد بود تا از زنان حجاب کشد اما زنان در مقابل این امر ایستادگی کردند و اگر در آن زمان زنان نمی دانستند حجاب چه فضایلی دارد اکنون زنان و دختران می دانند که حجاب و عفاف چه فضایلی دارد.

وی با بیان اینکه دشمن نمی تواند در زمانی که ما حجاب برتر داریم با ما مقابله کند و در این صورت به مسخره کردن مان می پردازد، افزود: زمانی که از حجاب برتر استفاده می کنیم باید خوشحال باشیم که بر این مورد دشمن حساس است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه باید برای بیشتر کردن این حساسیت خواهران حجاب و عفاف کامل داشته باشند تا در این صورت دشمن به هیچ نتواند نفوذ کند، گفت: کامل بودن حجاب و عفاف از روابط نامشروع جلوگیری می کند و تعالی اخلاقی و سیر معنوی را به همراه می آورد.

مهدوی با اشاره به اینکه در زمینه حجاب برتر دستگاه آموزش و پرورش وظیفه حساسی دارد و دختران باید از همان کلاس اول ابتدایی با چادر به مدرسه ورود پیدا کنند، خاطر نشان کرد: دختران نباید از کلاس سوم که به سن تکلیف می رسند اقدام به حجاب و عفاف کنند بلکه باید از همان ابتدا با این موضوع آشنا باشند.

به گزارش ایسنا؛ وی با اشاره به مراسم تشیع شهدا در اصفهان، افزود: در وصیت نامه شهدا بر موضوع عفاف وحجاب خواهران بسیار تاکید شده است و از خواهران می خواهیم به این وصیت نامه ها عمل کنند و تلاش انقلابی داشته باشند.