افزایش تعداد زنان کارتن‌خواب

0
197

مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی با اشاره به افزایش زنان کارتن‌خواب در کلان‌شهرها گفت: مجموعه بهزیستی بنا دارد در طول سال جاری مراکزی برای نگهداری از کودکان این زنان ایجاد کند.

 ولی‌الله نصر با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان بهزیستی کشور جهت گسترش مراکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق در سطح کشور اظهارداشت: در این زمینه برنامه‌ریزی مدونی از سوی سازمان بهزیستی صورت گرفته است و به طور معمول تعداد این مراکز در حال گسترش است

وی تصریح کرد:تا به امروز 192 مرکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق راه‌اندازی شده است.

نصر خاطرنشان کرد: این مراکز در راستای قانون حمایت از خانواده و تحکیم بنیان خانواده راه‌اندازی می‌شود به طوریکه براساس بخشنامه‌های ابلاغ شده از سوی قوه قضائیه به دادگاه‌های خانواده، زوجینی که می‌خواهند از یکدیگر طلاق بگیرند می‌بایستی ابتدا به این مرکز مراجعه و در کلاس‌های مشاوره و مددکاری شرکت کنند.

مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی بیان داشت: در سال گذشته 34 درصد از خانواده‌هایی که قصد طلاق و جدایی داشتند با مراجعه به مراکز مشاوره و دریافت خدمات مددکاری از طلاق صرف‌نظر کردند.

به گزارش فارس؛ نصر در پایان گفت: 193 مرکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق در استان البرز راه‌اندازی می‌شود ضمن اینکه خدمات این مراکز به صورت رایگان به خانواده‌ها ارائه می شود.