اعلامیۀ انسجام زنان مبارز افغانستان در پیوند به حوادث اخیر

0
219

انسجام زنان مبارز افغانستان در رابطه به حوادث مرگ‌بار و خونين روزهای چهارشنبه ۱۰، پنج‌شنبه ۱۱و جمعه ١٢ جوزای ۱۳۹۶در شهر كابل که تلفات مهلک و خسارات جدی مادی و معنوی برای همشهری‌هایمان به بار آورد، موضع‌گیری‌اش را چنین اعلام می‌دارد:

مصیبت‌های وحشتناک این روزهای افغانستان یک‌بار دیگر نشان داد که وضعیت سیاسی و امنیتی کشور ما چقدر شکننده است و مردم ما که در دهۀ اخیر امیدوار به بهبود اوضاع و پایان یافتن جنگ بودند، اکنون چقدر بیم‌ناک و نا امید هستند.

بی‌کفایتی دولت و نیروهای امنیتی، نا امنی، بی‌عدالتی، فقر، بیکاری و خشونت‌هایی که در حال افزایش هستند، جامعۀ زجرکشیدۀ ما را کلافه و روحیه مردم را بیشتر از پیش تضعیف کرده‌اند.

اکنون که مردم آگاه‌تر از همیشه به‌دنبال تحقق بخشیدن به خواسته‌های دیرین‌شان قفل سکوت سالیان را شکسته‌اند و حرکاتی خودجوشانه را در کشور برای دادخواهی و اصلاح نظام تدبیر کرده‌اند، باز هم قرار است تا مهره‌های سودجو و قدرت‌طلب، احساسات مردم را به نفع خودشان خدشه‌دار سازند و حرکت قانونی و عدالت‌خواهانه شان‌ را با دادن رنگ قومی و سیاسی زیر نام احزاب مختلف منحرف سازند.

در این میان عده‌یی از موقعیت استفاده کرده و در فکر به حاشیه راندن زنان که بیشتر از نیم جامعه ما را تشکیل می‌دهند، از پروسۀ دادخواهی خودجوش مردم هستند. و این در حالی است که در انفجار خونین روزهای اخیر، زنان مثل همیشه در صف قربانیان بوده‌اند و در اعتراض‌های گذشته هم‌دوش مردان به خیابان‌ها آمدند، شعار آزادی سر دادند و سینه سپر کردند در برابر دشمن ظالم و  لحظه‌یی مردان را در میدان مبارزات عدالت‌خواهانه و مسالمت‌آمیز تنها نگذاشتند.

بنابراین، انسجام زنان مبارز افغانستان با قاطعیت چنین ابراز می‌دارد:

۱- هر نوع حرکت، تصمیم و مذاکره بدون حضور و مشورت زنان را تحریم میکنیم.

۲- با صراحت اعلام می‌داریم که خواهان اصلاحات جدی در نظام کنونی هستیم، نه براندازی و تضعیف نظام به نفع دشمن.

۳- به احزاب و گروه‌های سیاسی و عقیدتی مخالف حکومت اجازه نخواهیم داد تا از احساسات پاک مردم به نفع امیال و منافع شخصی خود به قیمت خون مردم امتیازطلبی کنند.

۴- زنان افغانستان در تحول‌های سیاسی و اجتماعی افغانستان همواره نقش به‌سزایی داشته‌اند. از همین رو حضور و سهم‌گیری آنان در حرکت‌های گستردۀ اجتماعی که فارغ از مسایل جنسیتی و در راستای اهداف مشترک ملی است در مغایرت با قانون اساسی نبوده و اجازه نمی‌دهیم حکومت، احزاب و شخصیت‌های سیاسی این حق طبیعی را از زنان سلب نموده و خواست‌های آنان را در جهت بهبود اوضاع افغانستان نادیده انگارند.

۵- دولت، سازمان‌ها، احزاب و نهادهای مختلف سیاسی، اجتماعی، مدنی، فرهنگی و روحانیون دینی کشور را محترمانه فرا می‌خوانیم تا با درک شرایط وخیم و حساسیت‌های سیاسی و امنیتی این روزهای افغانستان، رسالت اخلاقی، انسانی و ملی‌شان را در جهت ارجحیت منافع ملی بر منافع شخصی و حزبی، با کمال مسوولیت‌پذیری و همدگرپذیری اعم از زن و مرد، فارغ از طبقه، قوم و ملیت بدون هر نوع چشم‌داشت، منفعت‌جویی و معامله‌گری ادا نمایند.

به امید برابری، امنیت، صلح و پیروزی تمامی مبارزان، عدالت‌خواهان و رزمندگان برای رسیدن به جایگاه واقعی و انسانی مردم جنگ‌زده سرزمین‌مان.

انسجام زنان مبارز افغانستان

شماره: ۰۰۱
تاریخ: ۱۵جوزا ۱۳۹۶

مقاله قبلیسناریوی تروریستی آخوندها چه هدف هائی را دنبال می کند؟!
مقاله بعدیرسوایی جدید در فوتبال برزیل و واکنش متهم به دوپینگ
پوریا نژادویسی
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد برنامه برنامه سازی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما. کارمند سابق معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما ( اداره کلّ اخبار و اطلاعات ) تهیه کننده و کارگردان برنامه‌هایی‌ چون : دختران فراری پارک ملت- مجموعه عاشوراییان- ماجرای ورود گوشت‌های آلوده به کشور- هویت- رنگ و نقش- سیمای خانواده؛ قسمت خانواده و جوان- سازنده اولین فیلم آموزشی در خصوص نحوه چگونگی‌ رأی گیری برای ستاد انتخابات وزارت کشور- فیلم مستند دیدار سفیر کشور ژاپن در ایران از شهر همدان- مجری و خبرنگار مراکز ؛ تهران ؛ کیش ؛ همدان ؛ فارس- مسول پوشش خبری زلزله بم در سال۱۳۸۲- سر تیم خبری جلسات هیات دولت- سر تیم خبری جلسات بیت رهبری- سر تیم خبری سفرهای هیات دولت- عضو تیم خبری سفرهای رهبری- یکی‌ از عکاسان پروژه محرمانه قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در سایت ( قرب نوح )- همکار در برنامه‌های مختلف با عناوین دیگر چون : مشاور ؛ یکی‌ از کارگردانان هنری ؛مشاور مجری طرح ؛ نماینده حراست ؛ ناظر کیفی و پخش و ... **- عضو شورای عالی‌ تحقیق و مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور - عضو هسته مرکزی گزینش کلّ کشور - دبیر کنگره وزرای شهید هیات دولت در ریاست جمهوری - نماینده بنیاد شهید در ستاد کلّ نیروهای مسلح ( سماجا ) ديگر مسئوليت های پوريا نژاد ويسی از اين قرار است: - همکاری با نشريه گل آقا - همکاری کوتاه مدت با روزنامه کيهان در سال ۱۳۷۸ - تهيه کننده ی برنامه پرسش و پاسخ با دختران فراری پارک ملت، که از بخش خبری شبکه دوم تلويزيون جمهوری اسلامی پخش شد - سازنده ی اولين فيلم آموزشی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا - دبير کنگره ی وزراء شهيد هيئت دولت - عضويت در گروه تحقيق مبارزه با مواد مخدر استاندری همدان - نماينده ی فرماندار همدان در اولين دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۷۷ - سازنده ی فيلم مستند آشورا برای معاونت سياسی استانداری همدان - تهيه کننده و مجری برنامه ی خبری با عنوان "دانشجويان انقلاب چرا؟" برای بنياد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس - مجری صدا و سيمای استان همدان، تهران و کيش در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۲ - مسئول پيگيری جلسه ی سخنرانی حسين لقمانيان در همدان - يکی از همکاران مطبوعاتی در رابطه با سفر خامنه ای به همدان - مدير بازرگانی روزنامه ی اعتماد در همدان و ...