اعزام یک گردان چچن به سوریه؛ نوشتاری از فرامرز دادرس،کارشناس اطلاعاتی

2
567

به دستور ولادیمیر پوتین یک گردان از جمهوری خودمختار چچن که عضو فدراسیون روسیه می باشد به سوریه اعزام شد. چچن ها از بزرگترین اقوام منطقه شمال قفقاز می باشند. در زبان چچنی واژه های عربی، فارسی، ترکی، گرجی و روسی یافت می شود. چچن ها تا قرن نوزدهم برای نوشتن از الفبای فارسی – عربی استفاده می کردند. چچن ها مسلمان سنی و حنفی هستند و دو طریقه مذهبی نقشبندیه و قادریه در چچن دارای پیروانی می باشند. این دو فرقه در میان مردم کرد نیز طرفدارانی دارند.

چچن ها جنگجویان سرسختی هستند و پیش از جدایی هفده شهر قفقاز از ایران بخشی از ایران بزرگ بشمار می رفتند. شماری از خشن ترین نیروهای جنایتکار داعش و گروه های جهادی در عراق و سوریه اهل چچن می باشند. ولادیمیر پوتین افسر پیشین اطلاعاتی شوروی که به استاد جاسوسی معروف است با انتخاب و اعزام نیرو های مسلمان چچن به سوریه، اهداف دراز مدتی را خاورمیانه و دریای مدیترانه دنبال می کند. پوتین دستور گسترش پایگاه های نظامی روسیه در سوریه را داده است،

پوتین در نشست مطبوعاتی سالانه خود اعلام کرد، روسیه با آمریکا بر سر اینکه ارتش آنان قویتر است اختلافی ندارد، اما معتقد است ارتش روسیه قویتر از هر متجاوزی می باشد و برای حفظ آن نباید غفلت کرد. شکست در نوسازی ارتش، نیروی دریایی و سیستم آموزش نیروهای نظامی غیر قبول است.

اشغال نظامی حلب و برقراری امنیت این شهراز سوی نیروهای پیاده روسیه باب گمانه زنی های بسیاری را خواهد گشود.
23 دسامبر 2016

2 نظرات

  1. سلام!
    تجارب غنی تاریخی در باب تغییرات یا انقلابات، درزمانی که جهان در شرایط التهاب یا نوعی عدم تعیین تکلیف قرار دارد، از عنصری بنام ” جهش ” بهره جسته که تا قبل از وقوع آن ناشناخته است، ممکن است آقای دادرس بفرمایند: سر برآوردن پوتین، آمدن ترامپ، بلاتکلیفی اروپا، زیگزاگ ترکیه، وضعیت خاورمیانه،و…باتوجه به پتانسیل متغیر جامعه ایران در مواجهه شتاب گیری از دست دادن آخرین ذخیره استراتژیک دیکتاتوری حاکم، این عنصر ” جهش ” در ایران چه سمت و سویی خواهد داشت؟.
    خوشحال میشوم آقای دادرس آنرا تحلیل کنند!

نظرات بسته است