اعتصاب غذای دوباره نسرین ستوده در اعتراض به رسیدگی نکردن به خواسته فرهاد میثمی

0
245

یک منبع مطلع گفت نسرین ستوده وکیل زندانی از تاریخ پنجم آذر ماه در اعتراض به رسیدگی نکردن مسوولان به وضعیت سامتی و بی‌توجهی به خواسته‌های فرهاد میثمی فعال حقوق مدنی دست به اعتصاب غذای «تر» زده است.

به گفته این منبع، نسرین ستوده اعلام کرده تا زمان رسیدگی به خواسته‌های فرهاد میثمی، دست از اعتصاب خود برنخواهد داشت. این منبع گفت خواسته فرهاد میثمی «آزادی بی‌‌قید و شرط رضا خندان» است که از تاریخ  بازداشت شده و در بند چهار زندان اوین به سر می‌برد.

خانم ستوده پیش از این در اعتراض به فشارها بر روی اعضای خانواده و فشار و آزار بر روی اعضای خانواده و دوستانش از تاریخ سوم شهریور تا ۱۱ مهرماه دست به اعتصاب غذا تر زده بود. این دومین بار است که پس از بازداشت خانم ستوده او دست به اعتصاب زده است.

فرهاد میثمی پزشک و فعال حقوق بشر یک روز پس از بازداشتش از تاریخ ۱۰ مرداد ۹۷ در اعتراض به بازداشت غیرقانونی‌اش دست به اعتصاب غذا تر زد. بعدتر پس از بازداشت ر ضا خندان و برخی از دوستانش از تاریخ ۱۷ شهریور ماه اعتصاب خود را به خشک تبدیل کرد و در پیامی که از زندان فرستاد خواستار آزادی بی‌قید و شرط آنها شد.

پس از وخامت حال میثمی، مسوولان بند چهارم زندان اوین او را روز چهارم مهرماه برخلاف میلش به بهداری زندان منتقل کرده و تاکنون در اتاقی در مجاورت بهداری تحت کنترل و با تزریق سرم نگهداری می‌شود.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ نسرین ستوده روز ۲۳ خرداد ۹۷ در منزلش از سوی ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و روانه زندان اوین شد. او در حال حاضر در حال سپری کردن حکم پنج سال غیابی به اتهاماتی مانند جاسوسی است و همچنین دو پرونده باز دیگر به اتهامات امنیتی دارد. علاوه بر این خانم ستوده از تاریخ ۲۵ شهریور ۹۷ به دستور رییس زندان اوین به دستور رییس زندان اوین ممنوع الملاقات شده و قادر به ملاقات با فرزندان خود و اعضای خانواده‌اش نیست. نسرین ستوده به همراه وکلایش در تاریخ ۲۰ آبان ماه از رییس و معاون قضایی زندان اوین به دلیل صدور دستور غیرقانونی ممنوع الملاقات شدنش به دلیل بدحجابی شکایت کرد که هنوز به این شکایت رسیدگی نشده است.