اعتصاب غذای دراویش گنابادی در زندان تهران بزرگ و بیخبری از هشت درویش زندانی

0
422

فائزه عبدی‌پور، درویش گنابادی ساکن تهران گفت اعتصاب غذای هیجده تن از دراویش در زندان تهران بزرگ ادامه دارد. این فعال دانشجویی گفت هشت تن از دراویش گنابادی زندانی در فشافویه نیز از روز هفتم شهریور در بیخبری به سر می‌برند.

فائزه عبدی‌پور گفت اعتصاب دراویش گنابادی در اعتراض به حمله گارد زندان تهران بزرگ به تحصن آرام دراویش  گنابادی و ضرب و شتم آنان در روز هشتم شهریور آغاز شد. فائزه عبدی پور روز ۲۶ شهریور گفت: «گارد زندان تهران بزرگ به تحصن آرام دراویش حمله کرد و به شکل خشن و با ضرب و شتم آنان را به سلول‌های انفرادی منتقل کرد، تعدادی از دراویش به نشانه اعتراض اعتصاب غذا کردند و هشت نفر هم به جای نامعلومی منتقل شدند و تماس و ملاقات آنان هم قطع شده است.»

صالح‌الدین مرادی، محمدرضا درویشی، علی بلبلی، عباس دهقان، علی‌ محمدشاهی، مجتبی بیرانوند، حیدر تیموری، مجید یاراحمدی، سعید سلطانپور، بابک تقیان، احسان ملک‌محمدی، سخاوت سلیمی، رضا باوی و اکبر داداشی نام تعدادی از دراویش زندانی است که طی روزهای پس از هفتم شهریور به این اعتصاب غذا پیوسته‌اند. خواسته آنان رفع حصر قطب دراویش دکتر نورعلی تابنده، آزادی زنان درویش زندانی در قرچک و تجمیع زندانیان درویش در یک سالن است.

فائزه عبدی‌پور گفت ظفرعلی مقیمی نیز که حدود ۱۵۰ روز در اعتصاب غذای تر بوده، از روز ۲۲ شهریور وارد اعتصاب خشک شده و وضعیت جسمی مناسبی ندارد.

این فعال دانشجویی گفت از هشت نفر از دراویش زندانی در تهران بزرگ از روز هفتم شهریور خبری در دست نیست، مقامات قضایی به خانواده‌های آنان گفته‌اند برای هشت نفر پرونده قضایی جدید تشکیل شده و تا زمان رسیدگی به پرونده، حق تماس و ملاقات ندارند.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ رضا انتصاری، محمد شریفی‌مقدم، کسری نوری، مرتضی کنگرلو بیلچی، سینا انتصاری، مهدی اسکندری، امیر نوری و حسام معینی نام این درویش است. خانم عبدی‌پور، همسر محمد شریفی‌مقدم، گفت حتی زندان محل نگهداری آنان هم مشخص نیست و ممکن است به زندانی دیگر منتقل شده باشند.