اعتراض نخست وزیر دانمارک: برنامه ریزی جمهوری اسلامی برای ترور در خاک دانمارک کاملا غیرقابل قبول است

0
297

نخست وزیر دانمارک در واکنش به بازداشت یک فرد ایرانی تبار در ارتباط با نقشه ترور مخالفان حکومت جمهوری اسلامی در کشورش واکنش نشان داد و این اقدام دولت جمهوری اسلامی را غیرقابل قبول خواند.

«لارس لوک راسموسن» نخست وزیر دانمارک روز سه شنبه ۸ آبان در یک پیام توئیتری نوشت: این که جمهوری اسلامی یا هر دولت خارجی دیگری برای ترور در خاک دانمارک برنامه ریزی کند، کاملا غیرقابل قبول است.»

او اضافه کرد: «اقدامات بیشتر علیه جمهوری اسلامی در اتحادیه اروپا مورد بحث قرار خواهد گرفت.»

این سخنان نخست وزیر دانمارک ساعاتی پس از آن بیان شد که رئیس سازمان امنیت و اطلاعات دانمارک در یک نشست مطبوعاتی خبر داد که سیستم امنیتی جمهوری اسلامی به دنبال حمله به مسئول یک گروه جدایی‌طلب ایرانی در دانمارک بوده است.

فین بورچ آندرسون، روز سه‌شنبه هشتم آبان/ سی‌ام اکتبر، گفت سرویس اطلاعاتی جمهوری اسلامی در پی آن بود که به مسئول شاخه دانمارک گروه «جنبش عربی آزادی‌بخش الاحواز‎» که در ایران با نام «الاحوازیه» شناخته می‌شود، حمله کند.

آندرسون اضافه کرده است که پلیس این کشور روز ۲۱ اکتبر یک شهروند نروژ که ریشه‌های ایرانی هم داشته است را بازداشت کردند.

مسئولان دانمارکی جزییات بیشتری درباره این مسئول که ساکن این کشور است، ارائه نکرده‌اند.

همزمان آندرس ساموئلسون، وزیر خارجه دانمارک، در صفحه توییتر خود نوشت اقدام ایران غیرقابل قبول است، دانمارک به این اقدام پاسخ خواهد داد و با دیگر کشورهای اروپایی برای اقدام متقابل علیه ایران، صحبت خواهد کرد.

ساموئلسون اضافه کرده است که وزارت خارجه دانمارک امروز یک کنفرانس مطبوعاتی در همین زمینه برگزار خواهد کرد.

به گزارش صدای آمریکا؛ این برای چندمین بار در ماه‌های اخیر است که ایران از سوی کشورهای اروپایی به تلاش برای برخورد با مخالفان خود در خارج از کشور مواجه می‌شود.