اعتراض برهنه گروه فمن در مقابل سفارت ایران در برلین به اعدام ریحانه

0
2431

سه زن از اعضای گروه فمن در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در برلین تجمعی برهنه در اعتراض به اعدام ریحانه جباری برگزار کردند.

به نوشته سايت “دويچه وله ” تعدادی از زنان گروه “فمن” آلمان، در اعتراض به اعدام ریحانه جباری مقابل سفارت جمهوری اسلامی  در برلین بعد از ظهر دوشنبه ۵ آبان ۹۳ تجمع کردند. آن‌ها در مخالفت با اعدام ریحانه جباری روی بدن خود شعارهایی نوشته بودند. این اعتراض با دخالت پلیس پایان یافت.

سه عضو سازمان زنان “فمن” آلمان با حجاب سیاه و بدنی نیمه برهنه، خود را به نرده سفارت جمهوری اسلامی رسانده و طنابی دور گردن خود پیچیدند. آن‌ها روی بدن خود شعارهایی در مخالفت با اعدام ریحانه جباری و نقض حقوق‌بشر نوشته بودند. این اعتراض به فاصله کوتاهی با دخالت پلیس به پایان رسید. این سه زن ۲۳، ۲۴ و ۳۰ بودند.

ریحانه جباری٬ دختر جوانی که از هفت سال قبل در پی قتل مرتضی سربندی که می‌گوید قصد تعرض جنسی به او را داشته در زندان به سر می‌برد صبح روز شنبه، سوم آبان در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد.

دادستانی تهران نیز در اطلاعیه‌ای که صبح روز شنبه توسط خبرگزاری‌های ایران منتشر شد، از اجرای حکم “قصاص” ریحانه جباری خبرداد.

abe09731-e35d-4c26-9962-0f57400d4130_16x9_600x338

ریحانه جباری، متولد ۱۳۶۶، طراح دکوراسیون داخلی یک شرکت تبلیغاتی و دکوراسیون، زمانی که ۲۰ سال داشت به قتل مرتضی سربندی، پزشک ۴۷ ساله، متاهل، دارای سه فرزند و کارمند سابق وزارت اطلاعات متهم شد.

ریحانه در تمامی جلسات دادگاه گفته برای دفاع از خودش در برابر قصد تجاوز جنسی از سوی مقتول، تنها یک ضربه چاقو به کتف او وارد و بلافاصله فرار کرده است. ولی دفاعیات ریحانه مبنی بر دفاع مشروع مورد قبول دادگاه قرار نگرفت و برای او حکم قصاص صادر شد.

http://www.gettyimages.dk/detail/news-photo/activists-from-the-women-rights-organization-femen-perform-news-photo/457949172