اسرائیل: همه تونل‌های زیرزمینی حزب‌الله را پیدا کردیم

0
184

ارتش اسرائیل روز یکشنبه 13 ژانویه 2019 اعلام کرد که همه تونل‌های زیرزمینی حفر شده توسط حزب‌الله لبنان را که با حفر نفوذ به درون خاک این کشور حفر شده بودند، کشف کرده و عملیات ارتش اسرائیل در مرزهای لبنان «اینک به پایان رسید.»

سرهنگ جاناتان کونریکوس، سخنگوی ارتش اسرائیل به روزنامه‌نگاران گفت: «یک تونل هجومی دیگر متعلق به حزب‌الله را در زیر مرزهای لبنان و اسرائیل یافتیم و براساس برآوردهای ما تونل دیگری وجود ندارد.»

بنابر اعلام ارتش اسرائیل، این تونل کشف شده که ششمین تونل از نوع خود است از درون شهرک رامیه در 800 متری نقطه صفر مرزی میان لبنان و اسرائیل آغاز می‌شود و ده‌ها متر به درون خاک اسرائیل نفوذ می‌کند. این تونل در عمق 55 متری زمین حفر شده و این امر آن را طولانی‌تر و پیشرفته‌تر از همه تونل‌هایی می‌کند که تا کنون توسط ارتش اسرائیل کشف شده‌اند.

سرهنگ کونریکوس گفت: «هدفی را که از اول مشخص کرده بودیم، به دست آوردیم. ما می‌خواستیم تونل‌ها را پیدا و تخریب کنیم. این تونل نیز در روزهای آینده ویران خواهد شد.»

سخنگوی ارتش اسرائیل تاکید کرد که این کشور به تحت نظر قرار دادن «تاسیسات»ِی که حزب‌الله درون اراضی لبنان حفر کرده، ادامه می‌دهد.

ارتش اسرائیل از 4 دسامبر 2018 عملیات گسترده‌ای تحت عنوان «سپر شمال» آغاز کرد که هدف از آن انهدام تونل‌های زیر زمینی در مرزهای این کشور و اسرائیل است.

به گزارش العربیه؛ در 26 دسامبر اعلام شد که ارتش اسرائیل توانسته پنجمین تونل زیرزمینی را پیدا کند. اسرائیل پیش از آنکه این تونل را با مواد منفجره منهدم کند، حزب‌الله لبنان را به حفر آن متهم کرد.