اسرائیل خود را برای مقابله با “تهدیدات جمهوری اسلامی” آماده می‌کند

0
274

رئیس سازمان انرژی اتمی اسرائیل نسبت به اظهارات غلامعلی خوشرو، نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل واکنش نشان داده است. اسرائیل گفته است که این کشور برای مقابله با تهدیدات جمهوری اسلامی اقدام به مدرن‌سازی نیروگاه‌های اتمی خود خواهد نمود.

روزنامه اسرائیلی “هاآرتص” روز پنجشنبه ۲۹ شهریور (۲۰ سپتامبر) با انتشار گزارشی پیرامون اظهارات زیو اسنیر، رئیس سازمان انرژی اتمی اسرائیل، از تقویت و مدرن‌سازی نیروگاه‌های اتمی این کشور خبر داده است.

او در واکنش به خواست نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل مبنی بر اعمال نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای اسرائیل گفت که اسرائیل برای دفاع و پاسداری از تاسیسات اتمی خود باید دست به اقدام بزند.

اسنیر بهینه‌سازی نیروگاه‌های اتمی اسرائیل را در سایه تهدیدات نظامی جمهوری اسلامی امری ضروری دانسته است.

درخواست از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

رئیس سازمان انرژی اتمی اسرائیل گفت: «ما نمی‌توانیم تهدیدات مکرر و مشخص جمهوری اسلامی و متحدانش در منطقه درباره حمله به نیروگاه‌های اتمی اسرائیل را نادیده بگیریم.»

اسنیر گفت که تامین امنیت و مدرن‌سازی نیروگاه‌های اتمی اسرائیل بر اساس موازین امنیتی تعریف شده از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت می‌گیرد و هدف از آن آمادگی برای مقابله با هر گونه حمله است.

این در حالی است که حکومت جمهوری اسلامی روز پنجشنبه ۲۹ شهریور از سازمان ملل درخواست کرده است که تهدیدات اسرائیل علیه جمهوری اسلامی را محکوم کرده و بر برنامه اتمی اسرائیل نظارت کند.

غلامعلی خوشرو، نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل، نیز خواستار نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر برنامه هسته‌ای اسرائیل شده است.

باید یادآور شد که اسرائیل از قدرت‌های جهان خواسته است تا با دنبال کردن سیاست آمریکا از توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی خارج شوند.

به گزارش دویچه وله؛ بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای بارها اعلام کرده بود که این کشور برای محدود کردن نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه و بیرون راندن نیروهای آن کشور از سوریه از هر امکانی بهره خواهد گرفت.