اد رویس: جمهوری اسلامی از پول برجام برای کمک به حزب الله لبنان استفاده کرده است

0
328

کمیته امورخارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه میزبان جلسه استماعی در مورد سیاست های آمریکا در خاورمیانه است، منطقه ای که شرایط آشفته ای دارد.

اد رویس، رئیس کمیته امورخارجی مجلس نمایندگان آمریکا در سخنان خود برای آغاز جلسه می گوید رئیس جمهوری آمریکا درست می گوید که مردم خاورمیانه باید خود سرنوشتشان را تعیین کنند، اما معنای این حرف این نیست که آمریکا منافع ملی حیاتی در آنجا ندارد و یا اینکه آمریکا نباید ثبات، تحمل و رعایت حقوق بشر را ترویج کند.

اد رویس در سخنان آغازین خود که متن آن را پیشتر منتشر کرده است، می گوید اگر آمریکا در خاورمیانه فعال نباشد، جمهوری اسلامی قطعا بهره خواهد برد. آقای رویس می گوید تهران هم اکنون نیز قادر و تهاجمی عمل می کند، امری که کمیته امورخارجی مجلس نمایندگان نیز آن را می داند.

به گفته اد رویس، جمهوری اسلامی از پولی که به خاطر برجام بدست آورده برای کمک به حزب الله لبنان استفاده می کند تا این گروه موشک هایش را در مرز اسرائیل مستقر کند، بشار اسد را همچنان تقویت کند و نیروهای آمریکایی را در عراق تهدید کند.

اد رویس می گوید جمهوری اسلامی بحران انسانی در یمن را با حمایت از حوثی ها بدتر کرده است. به گفته او، اسرائیل، نزدیک ترین همکار آمریکا در منطقه به طور فزاینده ای از گسترش نفوذ جمهوری اسلامی احساس خطر می کند.

اد رویس می گوید توافق برجام کاستی هایی دارد و کمیته او از نزدیک آنها را بررسی کرده است و دولت آمریکا به درستی می خواهد به مسئله موشک های بالیستیک ایران رسیدگی کند و نظام بازرسی ها را تقویت کند و مشکل بند «غروب» در توافق برجام را حل کند.

به گزارش صدای آمریکا؛ آقای رویس می گوید در این مسیر، بریتانیا، فرانسه و آلمان لازم است که آمریکا را همراهی کنند.