احمدرضا جلالی پزشک محکوم به اعدام برای انجام عمل جراحی شکم از زندان به بیمارستان منتقل شد

0
173

همسر احمدرضا جلالی، پزشک و پژوهشگری که به اتهام جاسوسی با حکم اعدام در زندان اوین است گفت او روز جمعه ۲۵ آبان ماه پس از «درد شدید و استفراغ و التهاب» به بیمارستان طالقانی منتقل شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

ویدا مهران‌نیا گفت: «همسرم آنقدر حالش بد شده که به صورت اورژانسی با آمبولانس او را از زندان اوین به بیمارستان طالقانی منتقل کردند و به علت بیماری شکم حاد تحت عمل جراحی شکم قرار گرفته است.»

به گفته همسر احمدرضا جلالی او روز یکشنبه عمل جراحی شده و یک روز بعد، ظهر روز دوشنبه ۲۸ آبان ماه مجددا به داخل زندان بازگشته است.

ویدا مهران‌نیا به کمپین گفت دادیار ناظر بر زندان‌ها با مرخصی درمانی احمدرضا جلالی پس از جراحی موافقت نکرده است. همسر این زندانی بیمار محکوم به اعدام گفت: «خانواده احمدرضا در تهران روز شنبه یک روز پس از انتقال احمدرضا به زندان درخواست مرخصی دادند که بعد از عمل جراحی بتواند مدتی در منزل مادریش و در فضای آرام استراحت کند اما آقای رستمی دادیار ناظر بر زندان‌ها با آن مخالفت کرده است.»

به گفته همسر احمدرضا جلالی، این زندانی در دو روز اول حضور در بیمارستان ممنوع الملاقات بوده است «اما پس از پیگیری‌های خانواده‌اش آقای رستمی دادیار ناظر بر زندان اجازه یک بار ملاقات به مدت یک ساعت روز یکشنبه به آنها دادند اما قبل از ملاقات سربازانی که همراه احمدرضا بوده‌اند تلفن‌های آنها را گرفته‌اند تا مبادا با ما تماس بگیرند و من و بچه‌هایم بتوانیم احمدرضا را ببینیم و با او حرف بزنیم. من از حال همسرم بی‌خبرم و فقط خبرها را از طریق خانواده‌اش در تهران می‌گیرم.»

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ ویدا مهران‌نیا گفت او درخواستش از مقامات قضایی کشور «حداقل مرخصی درمانی پس از جراحی» است.