آنت بنینگ رییس هیات داوران فستیوال فیلم ونیز شد

0
498

یکی از خوش نقدترین بازیگران زن هالیوود که تا به حال چهار بار هم نامزد دریافت جایزه اسکار شده، روندی ۱۱ ساله را شکسته و ریاست هیات داوران قدیمی ترین فستیوال فیلم جهان را بر عهده گرفته است.

آنت بنینگ که تا به حال نامزد دریافت چهار جایزه اسکار شده، مسئولیت هدایت هیات داوران هفتاد و چهارمین فستیوال فیلم ونیز را بر عهده خواهد داشت و به این ترتیب روندی ۱۱۱ ساله را تغییر می دهد که طی آن تمام رییس های هیات داوران مرد بودند.

آلبرتو باربرا مدیر هنری ونیز در بیانیه ای گفت: وقتش بود که لیست طولانی رییس های مرد را کنار بگذاریم و یک زن به شدت با استعداد و الهام بخش را دعوت کنیم تا مسئولیت ریاست هیات داوران بخش رقابتی بین المللی امسال را بر عهده بگیرد.

او اضافه کرد: من به شدت خوشحال هستم که آنت بنینگ این نقش را قبول کرده و مطمئنم که آن را با توجه به جایگاه، هوش و استعدادهایی که طی مسیر حرفه ای کاری اش در هالیوود، اروپا و روی صحنه تئاتر به نمایش گذاشته، به سرانجام می رساند.

آخرین باری که یک زن هدایت هیات داوران ونیز را بر عهده گرفت سال ۲۰۰۶ بود که کاترین دونُو بازیگر فرانسوی این کار را کرد. به این ترتیب، بنینگ ششمین رییس هیات داوران زن قدیمی ترین فستیوال فیلم جهان خواهد بود و نامش در کنار دونو، گونگ لی بازیگر چینی (۲۰۰۲)، جین کمپیون کارگردان استرالیایی (۱۹۹۷)، سابین آزِما بازیگر و کارگردان فرانسوی (۱۹۸۷) و سوسو سچی دامیکو فیلمنامه نویس ایتالیایی (۱۹۸۰) قرار می گیرد.

سال گذشته، سم مندز که بنینگ را در فیلم «زیبای آمریکایی» کارگردانی کرده بود این مقام را در دست داشت.

بنینگ در بیانیه ای گفت: مفتخر هستم که از من درخواست شده رییس هیات داوران فستیوال فیلم ونیز امسال باشم. مشتاقم که بتوانم همراه با دیگر اعضای هیات داوران فیلم ها را ببینم و بهترین های امسال سینما از سراسر دنیا  را جشن بگیرم.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، ونیز طی سال های اخیر تبدیل به یکی از بازیگران اصلی تاثیرگذار روی جوایز اسکار هم شده است. فیلم هایی که در این فستیوال پیش نمایش شدند و در ادامه توانستند چند جایزه اسکار را از آن خود کنند شامل «جاذبه»، «بردمن»، «اسپات لایت» و «لالا لند» می شوند که آخرین آن ها سال گذشته در این فستیوال کار خود را آغاز کرد.

The Hollywood Reporter