آمریکا سلاح های قراضه به ارتش لبنان هدیه داد؛ فرامرز دادرس، کارشناس اطلاعاتی

1
894

آمریکا برای تضعیف هر چه بیشتر ارتش لبنان، مقادیری سلاح های کهنه و فرسوده و از رده خارج به لبنان ارسال داشت. بخشی از این تسلیحات قراضه مربوط به ارتش اردن می باشد و در میان این محمولات چند هواپیما و هلیکوپتر قراضه اسرائیلی هم دیده می شوند.دولت لبنان برای باز سازی و به راه انداختن این تسلیحات قراضه ناچار است دست به دامن تکنسین های آمریکایی شود و هزینه های هنگفتی پرداخت نماید.

آمریکا این تسلیحات قراضه را برای مبارزه با تروریسم در منطقه به ارتش لبنان ارسال داشته است. به گفته مقامات سیاسی و نظامی لبنان آمریکا با این کار ارتش لبنان را به گروگان گرفته و بسود اسرائیل عمل می کند. آمریکا هیچگاه مایل نیست ارتش نیرومندی در منطقه و در کنار اسرائیل شکل بگیرد.

روسیه ، ایران و چین پیشنهاد ارسال کمک نظامی به لبنان نموده اند. جمهوری اسلامی حاضر شده یک و نیم میلیارد دلار سلاح رایگان در اختیار ارتش لبنان قرار دهد. پیشتر عربستان سعودی در رقابت با ایران حاضر شده بود در ازای گرفتن امتیازات سیاسی از دولت لبنان علیه ایران و حزب الله ، بیش از چهار میلیارد دلار تسلیحات رایگان به ارتش لبنان اهدا کند، این معامله پس از ارسال بخش اندکی از این قرار داد میان عربستان و لبنان بهم خورد و عربستان با خشم زیادی پای خود را از لبنان بیرون کشید و لبنان عملا به یاری حزب الله در اختیار ایران قرار گرفت.

تانک های از رده خارج شده (M-60) که در دهه شصت میلادی ساخته شده اند و چند فروند هواپیما و هلیکوپتر (Super Tucano) که در ارتش اسرائیل فرسوده شده اند بخشی از این محمولات کمک نظامی آمریکا به ارتش لبنان می باشند.

عربستان سعودی به واسطه گری آمریکا تجهیزات هوایی قراضه را از اسرائیل خریداری و در اختیار ارتش لبنان قرار داد. به گفته مقامات لبنانی هزینه باز سازی و تعمیر این ادوات فرسوده بیش از بهای پرداختی آنان می باشد.

پانزدهم اکتبر 2017

1 نظر

  1. – نه تنها ارتش لبنان، چه بسا که رژیم آخوندی، اسد سوریه، حزب الله لبنان، عربستان سعودی دیگر دولتمداران و سازمان ها و شبکه ها و گروه ها و احزاب آدمکش و جنگ خواه اسلامی در فلسطین، عراق و یمن و پاکستان و افغانستان و سومالی ،،،،،،، چه بنام اسلامیون سنی و شیعی و داعیشی ، سلفی ، وهابی، جیشی ، القاعده، حماس ، فتح ،،،،،،، همه و همه، یکی پس از دیگری، در خریدن ابزار های قراضه جنگی ( سلاح ) آنهم با دستورات اربابان آمریکایی و روسی و اروپایی، بنام مومنان به اسلام و قرآن خون آلود محمدی، از برای کشتار گری و خون ریزی و مردم کشی و هنوز و همچنان، از مشتریان همیشه وابسته و گوش به فرمان اربابان جهان سرمایه داری هستند. و خواهند بود

    – جهان را جهاندار خواهد خراب — افسانه است داستان رستم و افراسیاب ( شاهنامه – پردیسی توسی )

نظرات بسته است