آقای علم الهدی؛ قانون اساسی ۱۸۸ اصل ندارد!

0
250

روز گذشته رسانه‌های محافظه کار، خبری را به نقل از احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مخابره کردند که علم الهدی پاسخ نامه علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی را در خصوص رفع حصر از رهبران جنبش سبز و سخنان اخیر آقای مطهری در دانشگاه فردوسی مشهد داده بود.

به گزارش سحام، احمد علم الهدی در سخنان روز یک‌شنبه ۹ آذرماه ۱۳۹۳ خود در جمع خبرنگاران با اشاره به نامه اخیرعلی مطهری گفته بود: «مجلس و اعضای خبرگان ناظر برعملکرد رهبری نیستند، بلکه ناظر بر حفظ شرایط ولایت در رهبری است. این نظارت غیراز نظارت عملکردی است؛ رهبرمعظم انقلاب خود یک ولی است، «اصل ۱۸۸ قانون اساسی» نیز به همین موضوع اشاره دارد و در آن عنوان شده که خبرگان برای انتخاب رهبری انتخاب می‌شوند و تمام وظایف را خود باید تصویب کنند. نظارت بر رهبری نظارت بر شرایط است نه عملکرد.

Ahmad-Alamolhoda-saham-news-561x400

پس از مخابره این خبر، تمامی رسانه‌های اصولگرا از جمله خبرگزاری‌های امنیتی وابسته به جریانی خاص و مجموعه سایت‌های وابسته (قریب به دویست وب‌سایت زنجیره ای) دریک هماهنگی نانوشته، قسمتی از«سخنان علم الهدی نسبت به قانون اساسی» را از اخبار خود حذف کردند. اما خبرگزاری مهرسخنان مربوط به احمد علم الهدی امام جمعه مشهد را نسبت به وظایف مجلس خبرگان رهبری به صورت کامل منعکس کرده است.

Ahmad-Alamolhoda-saham-news.jpg-600x387

احمد علم الهدی درحالی درتمامی امورسیاسی کشور اظهار نظر می‌کند و بارها خواهان اعدام رهبران جنبش سبز! شده است که حتی اطلاع ندارد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ۱۷۷ اصل دارد و اساسا اصلی با نام اصل ۱۸۸ دراین میثاق ملی وجود خارجی ندارد.

در پایان این خبر سحام به ایشان توصیه می‌کند که قبل از اظهارنظر در مسائل داخلی و خارجی، اندکی در باب مسائل مطروحه مطالعه نمایند تا خبرگزاری‌های وابسته مجبورنباشند سخنان وی را پس از مخابره اصلاح یا فرازی از آن را حذف نمایند!