آزمایش یک ماسک جدید ضدشیمیایی در ارتش آمریکا

0
593

نیروی هوایی آمریکا به تازگی ماسک جدیدی را آزمایش کرده است که سربازان را در برابر عوامل شیمیایی محافظت می‌کند.

نیروی هوایی آمریکا اخیرا آزمایش یک ماسک جدید را به اتمام رسانده است که برای سربازان هلی‌کوپترها و سایر هواپیماها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این ماسک یکی از 5 ماسک مختلفی است که جایگزین مجموعه‌ای از ماسک‌هایی خواهد شد که توسط کارمندان و خلبانان نیروی هوایی آمریکا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این ماسک نه‌تنها می‌تواند در ارتفاعات بالا به سربازان اکسیژن برساند، بلکه سربازان را در برابر تهدیدهای بیولوژیکی، رادیولوژیکی و شیمیایی محافظت می‌کند.

خلبانان امروزی نه‌تنها باید با موشک‌ها و گلوله‌ها مواجه شوند، بلکه با افزایش روزافزون سلاح‌های پیشرفته، تروریسم و جنگ‌های نابرابر باید در برابر سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی نیز مواجه شوند.

از این میان می‌توان به سلاح‌های هسته‌ای و شیمیایی اشاره کرد که ممکن است در آنها آلودگی‌های هسته‌ای ایجاد شود.

این ماسک هم می‌تواند در ارتفاعات و هم در زمین مورد استفاده سربازان قرار گیرد و مدتی طولانی از سربازان در برابر این خطرها محافظت کند.

57791096

ماسک آزمایش شده توسط نیروی هوایی آمریکا، به طور مخفف “JSAM-RW” نام دارد و از بخشی از پوست، چشمان، بینی و دهان سربازان محافظت می‌کند.

این ماسک به نحوی طراحی شده است که سربازان احساس راحتی داشته باشند و دید آنها را نیز دچار مشکل نشود.

عینک موجود “JSAM-RW” خاصیت دید در شب نیز دارد و در سربازان احساس گرمای زیادی نیز ایجاد نمی‌کند.

این ماسک می‌تواند در هر حالتی مورد استفاده سربازان قرار گیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، یکی از مقامات نیروی هوایی آمریکا اظهار کرد که سربازان بسیار منتظرند که از این ماسک استفاده کنند.