آرش صادقی: پس از یک دادرسی غیرعادلانه؛ در دادگاهی چند دقیقه‌ای بدون حضور وکیل محاکمه شدم

0
526

«آرش صادقی» فعال مدنی در آخرین مصاحبه‌ای که داشته گفته است محاکمه او در دادگاهی چند دقیقه‌ای و بدون حضور وکیل انجام شده و حکم سنگین حبس برایش صادر شده است.

بنا به گزارش ارسالی کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به خبرنامه ملی ایرانیان، به تازگی پرونده «آرش صادقی»، «گلرخ ایرایی»، «نوید کامران» و «بهنام موسیوند» چهار فعال مدنی، به واحد اجرای احکام دادسرای مقدس زندان اوین ارجاع شده و اکنون در آستانه اجرای حکم، «آرش صادقی» از روند بازداشت، اتهام‌ها و جریان محاکمه و دادرسی غیرعادلانه خبر داده است.

این فعال مدنی و سیاسی پیشتر، اتهامات خود را اجتماع و تبانی علیه نظام، توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، تبلیغ علیه نظام و تشکیل گروه غیر قانونی و اتهامات همسرش را توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام عنوان کرده بود.

وی در گفتگویی صوتی با «رادیو فرهنگ» ضمن اشاره به روند ناعادلانه دادرسی و چگونگى برگزارى دادگاه، دستگیرى‌هاى پیشین خود در سال‌هاى اخیر، از نحوه پوشش خبرى گزارش‌های مربوط به فعالین از سوی برخی از رسانه‌ها و نهادهای مدافع حقوق بشر انتقاد کرده است.

«آرش صادقی»، «گلرخ ایرایی»، «نوید کامران» و «بهنام موسیوند» در دادگاه بدوی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «صلواتی» محاکمه و در مجموع به تحمل ۲۴ سال زندان شدند. حکم آنها سپس در دادگاه تجدیدنظر در شعبه ۵۴ عینا تایید شد و به تازگی نیز به اجرای احکام دادسرای مقدس واقع در زندان اوین ارسال شد.