آرش خاموشی برنده جایزه ورد پرس فوتو 2015 شد

0
857

آرش خاموشی عکاس خبرگزاری ایسنا، برنده جایزه سوم بخش اخبار لحظه‌ای (اسپات نیوز) ورد پرس فوتو 2015 شد.

 آرش خاموشی با مجموعه عکس خود که درباره اعدام یک جوان در شهر نور مازندران و بخشش خانواده مقتول در آخرین لحظات اجرای حکم در مسابقه وردپرس فوتو 2015 شرکت کرده بود، موفق به کسب جایزه سوم بخش اخبار لحظه‌ای برای این مجموعه عکس شد.

این مجموعه عکس پیش از این با عنوان “ماجرای یک بخشش” در سایت‌های مختلف منتشر شده و توجه بسیاری از سایت‌های خبری دنیا را به خود جلب کرده بود.

به گزارش ایسنا؛ همچنین فاطمه بهبودی دیگر عکاس ایرانی با مجموعه عکس خود درباره مادران شهدای 8 سال دفاع مقدس در این دوره از مسابقه ورد پرس فوتو موردتقدیر قرار گرفت.

 

روایت یک “بخشش”

سال 86، چهارشنبه بازار شهرستان نور از توابع استان مازندران، شاهد نزاع خیابانی بود که منجر به قتل «عبدالله حسین‌ زاده» نوجوان ۱۷ ساله شد. بلال که هم سن و سال عبدالله بود به عنوان قاتل شناخته شد. پدر و مادر عبدالله که پسر کوچکترشان را در جریان یک تصادف از دست داده بودند باید داغ عبدالله را هم تحمل می کردند. حالا پس از ۷ سال، آنها در پای چوبه دار از انتقام انصراف دادند و اکنون با تنها دخترشان زندگی میکنند. عبدالغنی حسین زاده پدر عبدالله یکی از پیشکسوتان فوتبال مازندران است و به آموزش فوتبال می پردازد. او تصمیم دارد با دیه دریافتی مدرسه فوتبالی به نام پسرش در شهرستان نور راه اندازی کند.