پمپئو: برای مهار برنامه موشکی جمهوری اسلامی باید محدودیت‌های سخت‌تر را بازگردانیم

0
218

وزیر خارجه آمریکا در واکنش به تازه ترین آزمایش موشک ماهواره‌بر جمهوری اسلامی، گفت: ما باید برای مهار برنامه موشکی جمهوری اسلامی، محدودیت‌های سخت‌تر بین المللی را بازگردانیم.

مایک پمپئو پنجشنبه شب به وقت واشنگتن در توئیتی نوشت: تازه‌ترین آزمایش موشکی جمهوری اسلامی نشان می دهد که توافق جمهوری اسلامی نمی‌تواند برنامه موشکی جمهوری اسلامی را متوقف کند. جمهوری اسلامی با افزایش توان موشکی خود، در حال سرپیچی از شورای امنیت سازمان ملل است.

 رادیوی عمومی ملی آمریکا مشهور به ان پی آر روز چهارشنبه گزارش داد که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که جمهوری اسلامی بعد از تلاش ماه پیش، دوباره سعی به ارسال ماهواره به مدار زمین داشته است. تصاویر ماهواره‌ای از پایگاه فضایی امام خمینی در شمال ایران گرفته و به نوشته ان پی آر، این آزمایش نیز ناموفق بود.

بعد از این خبر ان پی آر، رابرت پالادینو سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۱۸ بهمن گفت از گزارش‌های مربوط به تلاش دوم جمهوری اسلامی برای پرتاب ماهواره به فضا آگاه است.

وی اضافه کرد، واشنگتن همچنان از تهران می‌خواهد به فعالیت‌های غیرمتناسب با قطعنامه‌های سازمان ملل متحد، از جمله آزمایش موشک‌ ماهواره‌بر، پایان دهد.

جمهوری اسلامی ماه گذشته تلاش کرد یک ماهواره را در مدار زمین قرار دهد، که موفق نشد. این اقدام با واکنش آمریکا و اروپا – که در مورد برنامه موشکی جمهوری اسلامی ابراز نگرانی کرده‌اند – مواجه شد.

به گزارش صدای آمریکا؛ موشک‌های فضایی جمهوری اسلامی، در رده موشک‌های بالستیک قرار می‌گیرند.