پزشک ایرانی به جرم ارتباط با اسرائیل به اعدام محکوم شد؛ فرامرز دادرس، کارشناس اطلاعاتی

0
605

پزشک ایرانی در دام یک توطئه اطلاعاتی گرفتار شده است. اخبار ضد و نقیضی در باره دستگیری احمد رضا جلالی پزشک و پژوهشگر ایرانی که دارای ملیت سوئدی – ایرانی می باشد از رسانه های گوناگون منتشر می شود. گویا نه ماه پیش دکتر احمد رضا جلالی برای دیدار بستگانش به ایران سفر کرده بود. همسر و خانواده این زندانی تا چند روز پیش ماجرای دستگیری وی را پنهان کرده بودند ولی پس از اعلام حکم اعدام وی از سوی دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ناچار این مسئله را رسانه ای کردند.

دکتر احمد رضا جلالی، چهل و پنج ساله و پزشک متخصص مدیریت بحران می باشد. مدیریت بحران (médecine de catastrophe) یا پزشکی فاجعه، بخشی از پزشکی اورژانس است که به مدیریت سوانح بزرگ ( زلزله- انفجارات اتمی) که به کشته و زخمی شدن توده های زیادی از مردم منجر شود می پردازد.

دکتر احمد رضا جلالی پژوهشگر دانشگاه پیرمنتو در ایتالیا است ولی در دانشگاه وریجه بروکسل پایتخت بلژیک تدریس می کند. دانشگاه وریجه یک مرکز علمی فلاماند ( هلندی زبان) در بروکسل می باشد. وریجه در زبان هلندی معادل رایگان و آزاد می باشد. دانشگاهی به نام وریجه در آمستردام پایتخت هلند نیز وجود دارد. دکتر جلالی همکار یک مرکز پژوهش های پزشکی فاجعه (CRIMEDIM) درشمال ایتالیا بود.

دکتر احمد رضا جلالی در ماه آوریل 2016 میلادی ،جاده کرج- تهران از سوی ماًمورین امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شده است. در مدتی که احمد رضا جلالی در زندان بسر می برد تنها هر دو هفته یکبار اجازه دارد یک مکالمه کوتاه تلفنی با بیرون داشته باشد. دکتر جلالی که به مرخصی رفته بود نتوانست در ماه مه به محل کار خود باز گردد.

همسر جلالی به دانشگاه آزاد بروکسل گفته بود که دکتر جلالی در ایران در یک تصادف اتومبیل مصدوم شده و در حالت کما، بسر می برد. همسر جلالی موضوع بازداشت و زندانی شدن او را پنهان کرده بود ولی هفت ماه بعد در ماه اکتبر 2016 مسئله بازداشت وی به اطلاع دانشگاه آزاد بروکسل رسید ولی به درخواست بستگان دکتر جلالی دانشگاه بروکسل نیز سکوت کرد.

چهارشنبه اول فوریه 2017، خواهر دکتر جلالی دانشگاه بروکسل را از خبر حکم اعدام برادرش آگاه می کند و می افزاید که برادرش ناچار شده یک اعتراف کتبی مبنی بر جاسوسی به نفع یک کشور دشمن امضاء نماید.
دکتر جلالی از سوی دادگاه انقلاب تهران متهم شده که از طریق دانشمندان اسرائیلی، همکاران خود در زمینه پزشکی فاجعه علیه ایران بسود اسرائیل جاسوسی می کرده است.

به گفته یکی از مسئولین دانشگاه بروکسل ،رشته تخصصی دکتر جلالی بسیار مورد توجه کشور های جهان می باشد و به همین دلیل در این دانشگاه پزشکانی از کشور های گوناگون مانند آمریکا، عربستان سعودی و اسرائیل، رفت و آمد دارند. این مسئول دانشگاه بروکسل اتهامات وارده به دکتر جلالی را رد می کند و توضیح می دهد که این عادی است که در چنین رشته علمی پژوهشگران با دیگر پزشکان و پژوهشگران کشور های جهان در ارتباط باشند.
دکتر احمد رضا جلالی دست به اعتصاب غذا زده و تاکنون بیست کیلو از وزن بدن وی کاهش یافته است. دادگاه انقلاب اسلامی اعلام نمی کند که یک پزشک متخصص مدیریت بحران که در خارج از ایران زندگی و کار می کند به چه اسناد و مدارک طبقه بندی شده اطلاعاتی ایران دسترسی داشته است که بتواند بسود اسرائیل یا هر کشور دیگری جاسوسی کند؟.
بی شک دکتر احمد رضا جلالی پزشک ایرانی در دام یک توطئه اطلاعاتی گرفتار شده است.
یکشنبه پنجم فوریه 2017