صدور قرار بازداشت یک ماهه برای امیر سالار داودی،وکیل دادگستری

0
311

وحید مشگانی فراهانی وکیل امیرسالار داودی، وکیل دادگستری که در تاریخ ۲۹ آبان ۹۷ بازداشت و به زندان اوین منتقل شد گفت برای موکلش قرار بازداشت یک ماهه صادر شده است. به گفته این وکیل امیر سالار داودی متهم به «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» است. با این حال وحید مشگانی فراهانی گفت هیچ اطلاعی از مستندات و مصادیق این اتهام ندارد.

به گفته وکیل امیرسالار داودی، بازداشت او مربوط به دو پرونده‌ای است که علیه او در سال ۹۶ در دادسرای شهید مقدس گشوده شده است: «او سال گذشته برای این دو پرونده مرتب در حال رفت و آمد به دادسرای شهید مقدس بود و بازداشت فعلی او هم مربوط به همین دو پرونده است.»

مشگانی فراهانی درباره وضعیت امیرسالار داودی گفت او در سلول انفرادی زندان اوین و تحت بازجویی است: «متاسفانه ما دسترسی به پرونده او نداریم و جواب سوال‌هایم را هم نمی‌گیرم. فقط همسرش چندین بار توانسته تلفنی در حد چند دقیقه با او صحبت کند.»

امیر سالار داودی وکیل ۳۷ ساله روز ۲۹ آبان ماه در محل کارش بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. با این حال مشخص نیست او در کدام بند زندان اوین نگهداری می‌شود.

آقای داودی تاکنون وکیل پرونده بسیاری از متهمان سیاسی و عقیدتی از جمله زینب جلالیان زندانی کرد محکوم به حبس ابد بوده است. او سال‌ها تلاش کرد تا به خانم جلالیان مرخصی درمانی برای چشم‌هایش داده شود که بی‌نتیجه ماند.

امیرسالار داودی علاوه بر وکالت متهمان سیاسی و عقیدتی و تحلیل و نوشته‌های انتقادی شخصی، مدیریت کانال تلگرامی «بدون روتوش» را به عهده دارد که مسایل صنفی وکلای دادگستری را منعکس می‌‌کرد.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ از بهار تا پاییز ۹۷ هشت وکیل به نام‌های نسرین ستوده، آرش کیخسروی، قاسم شعله سعدی، محمد نجفی، پیام درفشان، فرخ فروزان، هدی عمید و امیرسالار داودی بازداشت شدند که از بین آنها سه نفر، پیام درفشان، فرخ فروزان و هدی عمید تاکنون با قرار وثیقه آزاد شده‌اند.