رونمایی پاناسونیک از دوربین عکاسی با دقت ۱۸۷ مگاپیکسل

0
195

پاناسونیک در عرصه تولید دوربین های عکاسی چندان شناخته شده نیست. اما با عرضه دو دوربین تازه به نام های لومیکس اس ۱ و اس ۱ آر نشان داده که حرف هایی برای گفتن دارد.
دوربین Lumix S۱ با دقت ۲۴.۲ مگاپیکسل و حسگر CMOS در ابعاد ۳۵.۶ در ۲۳.۸ میلیمتر تولید شده است.

یکی از مزایای این دوربین در نظر گرفتن حالت عکاسی فوق دقیق برای آن است که موجب می شود هشت عکس پی در پی با استفاده از حسگر لومیکس اس ۱ گرفته شده و ترکیب این عکس ها، تصویری با کیفیت ۹۶ مگاپیکسل را به ارمغان آورد. پاناسونیک اعلام کرده که می توان از این قابلیت برای تهیه عکس هایی با کیفیت چشمگیر از مناظر مختلف بهره گرفت.

دوربین یادشده برای فیلم برداری با دقت ۴K و با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه نیز قابل استفاده است. البته می توان این نوع فیلم برداری را با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه نیز انجام داد.

دوربین جدید دیگر پاناسونیک Lumix S۱R نام دارد که دقت آن به ۴۷.۳ مگاپیکسل می رسد. در این دوربین هم از حسگر CMOS در ابعاد ۳۶ در ۲۴ میلیمتر استفاده شده است. دقت این دوربین در حال عکاسی فوق دقیق به رقم حیرت انگیز ۱۸۷ مگاپیکسل می رسد. فیلم برداری با دقت ۴K و با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه برای این دوربین هم ممکن است.

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، فناوری تثبیت تصویر، نمایشگر او – لد ، بلوتوث ۴.۲، وای – فای ۸۰۲.۱۱ac برای انتقال سریع تصاویر از طریق اینترنت از جمله دیگر قابلیت های این دوربین هاست که قیمت آنها هنوز اعلام نشده است.