دفاع وزیر دفاع آمریکا از حمله اسرائیل به مواضع جمهوری اسلامی در خاک سوریه

0
188

وزیر دفاع آمریکا در ارتباط با بالا گرفتن تنش میان اسرائیل و جمهوری اسلامی، بر حق مطلق اسرائیل به دفاع از خود در برابر تهدیدهای جمهوری اسلامی تاکید کرد.

به گزار ش هاآرتص، روزنامه اسرائیلی، جیم ماتیس نخستین مقام بلندپایه دولت ترامپ است که با اشاره به درگیری اخیر در سوریه، به طور مستقیم جمهوری اسلامی را مساله دار ترین بازیگر منطقه خاور میانه خوانده است.

جیم ماتیس که روز یکشنبه به اروپا سفر کرد، در گفتگو با خبرنگاران در هواپیما یادآور شد: «هرجائی در خاورمیانه که مشکلی وجود دارد جمهوری اسلامی را پشت مساله می بینید. یمن باشد یا بیروت، سوریه باشد یا عراق. جمهوری اسلامی همیشه پشت بحران است.»

اظهار نظر وزیر دفاع در ارتباط با گزارش نفوذ پهپاد جمهوری اسلامی به فضای اسرائیل در بلندی های جولان در روز شنبه است که توسط هلیکوپتر نظامی اسرائیل سرنگون شد.

اسرائیل به تلافی این اقدام جمهوری اسلامی، چهار موضع نظامی جمهوری اسلامی در سوریه و هشت موضع نظامی سوریه را بمباران کرد و بنا به گزارشها یک فروند اف-۱۶ نیروی هوائی اسرائیل هدف ضدهوائی های سوریه قرار گرفت و در خاک اسرائیل سقوط کرد.

این پردامنه ترین حمله اسرائیل به سوریه طی دهه گذشته است.مرکز فرماندهی و کنترل سوریه و نیز سکوهای استقرار موشک های ضدهوائی سوریه در این حمله بشدت آسیب دیدند.

جیم ماتیس به خبرنگاران گفت همه شما از حضور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در عراق و سوریه آگاهی دارید. سوریها این موضوع را پنهان نمی کنند. نمی گویند جمهوری اسلامی آنجا چه می کنند. چشمشان را بر قاچاق سلاح های پیشرفته جمهوری اسلامی به حزب الله لبنان می بندند. اسرائیل هم ناچار نیست منتظر بماند تا شهروندانش براثر حمله ها کشته شوند و بعد اقدام کند.

به گزارش صدای آمریکا؛ به گفته وزیر دفاع آمریکا اگر جمهوری اسلامی فقط در دو کشور مداخله می کرد می شد گفت این مداخله اتفاقی بوده است، اگر سه کشور بود، می شد گفت مساله ای در کار است. وقتی کسی از دور به قضیه نگاه کند، فرق می کند تا زمانی که شما در منطقه باشید. اینجا دیگر تردیدتان برطرف می شود. در بحرین پلیس این کشور مواد انفجاری کشف کرده که از جمهوری اسلامی به آنجا فرستاده شده. لاشه ها ی موشکهائی که به عربستان سعود ی شلیک شده. قایق های پر از مواد منفجره در دریای سرخ. همه اینها از جمهوری اسلامی است. جمهوری اسلامی یا دارد تدارک جنگ را می بیند یا جنگی را به پیش می برد.