درخواست جمهوری اسلامی برای برداشت ۳۰۰ میلیون یورو از بانک آلمانی

3
397

دولت آلمان تایید کرده است که جمهوری اسلامی درخواست برداشت صدها میلیون یورو از یکی از حساب‌های این کشور در بانکی در آلمان را داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز سخنگوی وزارت دارایی آلمان در نشست خبری امروز دوشنبه ۹ ژوییه تیر گفت که این درخواست جمهوری اسلامی “در حال بررسی است.”

پیشتر روزنامه آلمانی بیلد نوشته بود که دولت این کشور در حال بررسی درخواست جمهوری اسلامی برای برداشت ۳۰۰ میلیون یورو پول نقد از حساب‌های جمهوری اسلامی در “بانک تجارتی ایران و اروپا” (Eihbank) در آلمان است.

این روزنامه آلمانی به نقل از منابعی که نامشان را نیاورده گزارش داده است که تهران قصد دارد پیش از بازگشت کامل تحریم‌های آمریکا این مبلغ را بیرون بکشد.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بعد از خروج از توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی (برجام) اعلام کرد که تحریم‌هایی را که به خاطر این توافق رفع شده بود، برمی‌گرداند و از همه کشورها می‌خواهد که از ماه نوامبر خرید نفت جمهوری اسلامی را متوقف کنند.

به گزارش روزنامه بیلد، جمهوری اسلامی به نهاد ناظر بر نقل و انتقالات مالی در آلمان اطلاع داده است که این ۳۰۰ میلیون یورو را لازم دارد تا آن را به شهروندان ایرانی که برای سفر خارج ارز نیاز دارند بدهد.

بحران ارزی جمهوری اسلامی که از چند ماه پیش شدت گرفته باعث افزایش شدید قیمت دلار و سایر ارزهای خارجی و کمبود ارز از جمله برای مسافران خارجی شده است.

بیلد نوشته است که نهاد مالی مسئول در آلمان در حال بررسی این درخواست است و مقام‌های ارشد دفتر صدر اعظم آلمان، وزارت دارایی و وزارت خارجه را در جریان موضوع گذاشته است.

این روزنامه همچنین گزارش داده است که مقام‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل نگران آن هستند که مبلغ درخواستی جمهوری اسلامی صرف تجهیز گروه‌های مورد حمایت این کشور در خاورمیانه شود، اما دولت آلمان گفته است که نشانی از برنامه جمهوری اسلامی برای چنین کاری در دست نیست.

به گزارش بی بی سی؛ وزرای خارجه کشورهای باقی‌مانده در برجام روز جمعه بسته‌ای از پیشنهادات اقتصادی خود را برای ادامه اجرای برجام بدون حضور آمریکا به جمهوری اسلامی پیشنهاد دادند، اما مقام‌های جمهوری اسلامی آن را ناکافی خواندند.

3 نظرات

  1. اگر دنیا از حیله ها و دور زدن های حکومت اسلامی تا کنون آگاه نشده بهتر است که در این مورد بسیار هوشمندانه نسبت به گذشته عمل کند . بطور حتم حتی یک یورو از این مبلغ به مردم عادی که عازم خارج هستند داده نخواهد شد و این مبلغ تماماً صرف فعالیتهای ایدئولوژیکی در خارج از ایران خواهد شد . اگر حکومت خیلی دلش برای مردمی که عازم خارج هستند میسوزد و نگران آنهاست عوارض من درآوردی خروج از کشور را که نسبت به سال گذشته چندین برابر شده حذف کنند و دست مردم را برای خرید و فروش ارزهای خارجی باز نگه دارند تا مردم ارز مورد نیاز خود را آزادانه تهیه نمايند . بقول مثل معروف خطاب به حکومت : از طلا بودن پشیمان گشته ایم — مرحمت فرموده ما را مس کنید . . .

  2. s such as Khamenei, & blood sucking Basij,Sepah,7 killers like Larijani brothers Araghchi brothers Rohani & Etc ETc should be brought to Hague ,convict them 7 hang them.Europe & USA should starve the dictatorship of Iran,those animal

نظرات بسته است