تنبیه دانش آموز توسط معلم قرآن به مرگ منجر شد

0
682

تنبیه دانش آموز توسط معلم قرآن به مرگ منجر شد این خبر را رسانه های مالزی منتشر کردند! دانش آموزی که تکالیف درسی خود را انجام نداده بود توسط معلم قرآن با شلنگ آب تنبیه شد و کشته شد.

این معلم قرآن با شلنگ آب به پاهای دانش آموز ضربه زده است و باعث عفونت پاهای او شده است.

عفونت پای این دانش آموز قابل مهار نبوده و پاهای او قطع شده ولی متاسفانه چند روز بعد این دانش اموز بر اثر عفونت شدید می میرد.

وزیر پیشین اطلاعات مالزی، زین الدین مایدین روز ۲۷ آوریل (۷ اردیبهشت) پس از جنجال خبری ناشی از مرگ یک دانش آموز در یکی از مدارس قرآن این کشور، خواهان تعطیلی همه این مدارس شد. او همچنین اعلام کرد که هرگاه اجرای این درخواست در شرایط کنونی ممکن نباشد، حداقل این مدارس می بایست تا اطلاع ثانوی تعطیل شوند.

در کشور مالزی روز به روز بر تعداد مدارس اسلامی و کلاس های قرآن افزوده می شود. بر اساس اظهارات وزیر پیشین اطلاعات این کشور، این مدارس اسلامی با شیوه های بسیار عقب مانده و خشن اداره می شوند.

یکی از سرشناس ترین فعالان مدنی در مالزی، مارینا مهاتیر پیرامون قتل این نوجوان یازده ساله با انتشار پستی بر روی صفحه فیسبوک خود به مسئولان کشور مالزی یادآور شده است که وظیفه اصلی آن ها دفاع از امنیت کودکان است و نه اینکه این کودکان را به دست معلمان و مربیانی بسپارند که فاقد شایستگی برای این کار هستند. او خواستار دور کردن کودکان از دست چنین معلمانی شده است.

قطع هر دو پا
معلم این کلاس قرآن به بهانه سروصدا کردن این کودک را تنبیه کرده بود. این کودک ۱۱ ساله که محمد قذافی نام دارد، به همراه ۱۴ شاگرد دیگر این مدرسه اسلامی توسط معلم شان تنبیه شده بود. این معلم قرآن برای تنبیه این کودکان از شیلنگ آب استفاده کرده بود.

شدت جراحت پاهای این کودک چنان بوده که ناگزیر او را به بیمارستان منتقل می کنند. پزشکان چون موفق به درمان زخم های این کودک نمی شوند، هر دو پای این کودک را قطع می کنند. این اقدام اما کارساز واقع نمی شود و نمی تواند مانع از مرگ این کودک گردد.

نجیب رزاق، نخست وزیر مالزی و دیگر اعضای دولت با خانواده این کودک ابراز همدردی کرده اند. این در حالی است که رزاق روز ۲۶ آوریل (۶ اردیبهشت) اعلام کرده بود که دولت برای تقویت اسلام در مالزی مایل است از مدارس خصوصی قرآن در آن کشور حمایت مالی کند.

مقاله قبلیمحمد صدیق کبودوند فعال حقوق بشر از زندان آزاد شد
مقاله بعدیحمله هواداران قالیباف به محل سکونت روحانی به همراه تصاویر
پوریا نژادویسی
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد برنامه برنامه سازی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما. کارمند سابق معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما ( اداره کلّ اخبار و اطلاعات ) تهیه کننده و کارگردان برنامه‌هایی‌ چون : دختران فراری پارک ملت- مجموعه عاشوراییان- ماجرای ورود گوشت‌های آلوده به کشور- هویت- رنگ و نقش- سیمای خانواده؛ قسمت خانواده و جوان- سازنده اولین فیلم آموزشی در خصوص نحوه چگونگی‌ رأی گیری برای ستاد انتخابات وزارت کشور- فیلم مستند دیدار سفیر کشور ژاپن در ایران از شهر همدان- مجری و خبرنگار مراکز ؛ تهران ؛ کیش ؛ همدان ؛ فارس- مسول پوشش خبری زلزله بم در سال۱۳۸۲- سر تیم خبری جلسات هیات دولت- سر تیم خبری جلسات بیت رهبری- سر تیم خبری سفرهای هیات دولت- عضو تیم خبری سفرهای رهبری- یکی‌ از عکاسان پروژه محرمانه قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در سایت ( قرب نوح )- همکار در برنامه‌های مختلف با عناوین دیگر چون : مشاور ؛ یکی‌ از کارگردانان هنری ؛مشاور مجری طرح ؛ نماینده حراست ؛ ناظر کیفی و پخش و ... **- عضو شورای عالی‌ تحقیق و مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور - عضو هسته مرکزی گزینش کلّ کشور - دبیر کنگره وزرای شهید هیات دولت در ریاست جمهوری - نماینده بنیاد شهید در ستاد کلّ نیروهای مسلح ( سماجا ) ديگر مسئوليت های پوريا نژاد ويسی از اين قرار است: - همکاری با نشريه گل آقا - همکاری کوتاه مدت با روزنامه کيهان در سال ۱۳۷۸ - تهيه کننده ی برنامه پرسش و پاسخ با دختران فراری پارک ملت، که از بخش خبری شبکه دوم تلويزيون جمهوری اسلامی پخش شد - سازنده ی اولين فيلم آموزشی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا - دبير کنگره ی وزراء شهيد هيئت دولت - عضويت در گروه تحقيق مبارزه با مواد مخدر استاندری همدان - نماينده ی فرماندار همدان در اولين دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۷۷ - سازنده ی فيلم مستند آشورا برای معاونت سياسی استانداری همدان - تهيه کننده و مجری برنامه ی خبری با عنوان "دانشجويان انقلاب چرا؟" برای بنياد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس - مجری صدا و سيمای استان همدان، تهران و کيش در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۲ - مسئول پيگيری جلسه ی سخنرانی حسين لقمانيان در همدان - يکی از همکاران مطبوعاتی در رابطه با سفر خامنه ای به همدان - مدير بازرگانی روزنامه ی اعتماد در همدان و ...