اهرام جیزه انرژی الکترومغناطیسی‌ را در اتاق‌های مخفی‌ جمع می‌کند

0
201

دانشمندان کشف کرده‌اند که اهرام جیزه می‌تواند انرژی الکترومغناطیس را در اتاق‌های مخفی خود به دام بیندازد.

ویژگی‌های الکترومغناطیس قابل‌ توجه اهرام جیزه می‌تواند الهام‌بخش طراحی‌های نانوذرات در سنسورهای پیشرفته و سلول‌های خورشیدی نوین شود.

محققان اخیرا متوجه شده‌اند که این اهرام مشهور می‌تواند انرژی الکتریکی و مغناطیسی را در اتاق‌ها و زیر پایه‌های خود متمرکز کند.

این هرم 146 متری هزاران سال پیش برای فرعون خوفو ساخته شد و ویژگی‌های مرموز آن تاکنون نظر دانشمندان بسیاری را به خود جلب کرده است. در مطالعه اخیر ویژگی‌های فیزیکی این سازه با دقت مورد مطالعه قرار گرفته است.

اهرام مصری همیشه برای دانشمندان جالب‌ توجه بوده است. گروه تحقیقاتی دانشگاه روسیه نیز به همین دلیل به مدل‌سازی پراکندگی میدان‌های الکترومغناطیس داخل اهرام جیزه پرداختند و تعاملات امواج با طول رزونانس در محدوده 200 تا 600 متر را بررسی کردند.

با وجود این که دانشمندان اطلاعات زیادی از ویژگی‌های این هرم ندارند اما گروه تحقیقاتی می‌‌گوید باید جای برخی از جاخالی‌ها را با حدس و گمان پر کرد.

برای مثال محققان گمان می‌کنند که هیچ ورودی یا دهانه ناشناسی درون این هرم وجود ندارد و مواد به‌ کار رفته در بدنه این ساختمان نیز ویژگی‌های معمول سنگ آهک را دارد.

دانشمندان با این فرضیه‌ها به نتیجه جالبی دست یافتند که می‌تواند کاربردهای مهمی برای بشر داشته باشد. نتایج آنالیز‌ها نشان می‌دهد که هرم جیزه انرژی الکترومغناطیس را در اتاق‌های مخفی خود متمرکز می‌کند.

این اتاق‌ها شامل اتاق‌هایی است که در یکی بقایای فرعون خوفو و در یکی دیگر بقایای همسرش قرار دارد و اتاق ناتمامی زیر پایه این هرم می‌شود.

وقتی این هرم را روی یک بستر، مانند زمین مسطح از جنس سنگ آهک در نظر بگیریم، انرژی را از ورای فضاهای خالی روی بستر متمرکز می‌کند.

انرژی الکترومغناطیسی در اتاق‌هایی انباشته می‌شود که حداکثر ظرفیت موضعی برای میدان‌های مغناطیسی و الکتریکی را داشته باشد.

یافته‌های اخیر نشان می‌دهد که هرم جیزه امواج الکترومغناطیس را پراکنده می‌کند و آنها در ناحیه بستر متمرکز می‌کند.

به گفته محققان روش پراکندگی انرژی الکترومغناطیسی در این هرم می‌تواند طراحی نانوذرات را کارآمدتر کند.

به گفته دانشمندان، با انتخاب ماده‌ای که با ویژگی‌های الکترومغناطیسی هماهنگ باشد می‌توان نانوذرات هرمی ساخت که در نانوسنسورها و سلول‌های خورشیدی کاربرد دارند.