آخرین اخبار زلزله غرب کشور ۴۰۷ کشته و ۶۷۰۰مجروح

0
344

انتقال تعدادی از مصدومان به برخی استان‌ها ازجمله تهران انجام‌شده، تعداد کشته‌ها و مجروحان در حال افزایش است و همچنان زلزله‌زدگان با مشکل آب، برق، اسکان و تغذیه مواجه هستند.

 ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه شامگاه یکشنبه زلزله‌ای بسیار شدید «ازگله» در استان کرمانشاه را تکان داد، زمین‌لرزه‌ای که بسیاری از استان‌های غربی و حتی جنوبی و مرکزی کشور نیز آن را احساس کردند.

در حالی تاکنون آمار رسمی کشته‌ها حدود ۴۰۰ نفر اعلام‌شده است که به نظر می‌رسد بسیاری از اجساد بدون گزارش به پزشکی قانونی دفن شده و در آمار تلفات نیستند.

ازگله که کانون زلزله ۷.۳ ریشتری بوده است به دلیل قطعی اینترنت و سخت بودن انتقال وضعیت موجود، کمترین اخبار واصله را داشته است.  تا ساعت ۱۷ امروز دوشنبه بیش از ۱۵۰ پس‌لرزه استان کرمانشاه را تکان داده است.

شهرستان سرپل ذهاب هم‌اکنون دچار مشکلات متعددی ازجمله اسکان، تغذیه و کمبود امکانات درمانی و رفاهی است.  در شهرستان گیلان غرب نیز با توجه به حجم خسارت مردم در انتظار خدمات‌رسانی و امدادرسانی هستند، در روستاهای اطراف وضعیت از شهرستان‌ها بدتر است.

فرماندار قصرشیرین گفت: برق شهرستان وصل شده اما همچنان آب در شهر قصرشیرین قطع است.

اکبری اظهار کرد: در پی زلزله اخیر تاکنون حدود 5 نفر از شهروندان این شهرستان فوت و حدود 40 نفر مصدوم شده‌اند.

وی با بیان اینکه عمده منازل مسکونی شهرستان از 10 تا 40 درصد آسیب دیده‌اند، تصریح کرد: این شهرستان 2 شهر و حدود 25 روستا دارد که 2 روستای نزدیک به شهرستان سرپل ذهاب خسارت بیشتری دیده‌اند.

اکبری خاطرنشان کرد: خدمات درمانی در بیمارستان ابوالفضل قصرشیرین در حال انجام است و مشکلی از این نظر وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: نیاز است که چادر، مواد غذایی و پوشاک بیشتری به زلزله زدگان شهرستان رسانده شود زیرا برخی خانه ها به شدت تخریب شده‌اند و برخی شهروندان زندگی شان را از دست داده‌اند.

عدم واریزکمک نقدی برای زلزله‌زدگان به حساب‌های شخصی درفضای مجازی

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه برمواظبت درمورد افراد سودجو تاکید کرد و گفت: به هیچ عنوان به شماره‌ حساب‌های شخصی که در فضای مجازی اعلام می‌شود، کمک نقدی برای زلزله زدگان واریزنکنند.

کمبود چادر و مواد غذایی در اسلام آباد غرب

فرماندار اسلام‌آباد غرب گفت: با وجود تلاش های انجام شده برای کمک رسانی به زلزله زدگان، کمبود چادر و مواد غذایی احساس می‌شود و نیازمندیم کمک بیشتری به مردم شهرستان شود.

افشین کریمی  اظهار کرد: برای خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان تعدادی چادر توزیع شده است و برخی مردم نیز خود چادر مسافرتی داشته‌اند و عده‌ای هم در سالن ورزشی اسکان داده شده‌اند. در تلاشیم تا اقلام غذایی بیشتر و آب معدنی و چادر برای کمک به زلزله‌زدگان جذب کنیم.

وی با بیان اینکه بخشی از نمای بیمارستان اسلام‌آباد غرب فرو ریخته است، ادامه داد: در پی وقوع این حادثه و امنیت بیشتر برای رسیدگی به حادثه دیدگان، جلوی این بیمارستان یک درمانگاه صحرایی ایجاد شد تا به مصدومان رسیدگی شود.

کریمی تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون این شهرستان فوتی ناشی از زلزله نداشته است و تنها 35 نفر از شهروندان این شهرستان آسیب دیده‌اند اما 600 تا 700 نفر مصدوم از شهرستانهای همجوار همچون دالاهو و ثلاث باباجانی برای درمان به این شهرستان منتقل شده‌اند. 140 نفر نیز از مصدومان مراجعه‌کننده به این بیمارستان نیز برای انجام درمان‌های تخصصی به کرمانشاه اعزام شده‌اند. از شب گذشته تاکنون تلاش کرده‌ایم با سه جراح، عمل‌های اورژانسی را در بیمارستان انجام دهیم.

وی بیان کرد: مشکل آب و برق ددر اسلام‌آباد حل شده و 160 روستا و 2 شهر این شهرستان مشکل آب و برق ندارند. نانوایی‌ها و مغازه‌ها باز هستند.